مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان از تشکیل کارگروه علمی کشاورزی در روستاهای همدان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 23 June 2015

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان گفت: کارگروه علمی کشاورزی در روستاهای استان همدان تشکیل می شود.

به گزارش مهر، محمد خوش نیت در همایش بسیج مهندسین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه مجموعه بسیج مهندسین مجموعه فراگیر و ملی و همگانی است، اظهار داشت: بسیج مهندسین به عنوان بازوی یاریگر جهاد کشاورزی در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه بسیج مهندسین جهاد کشاورزی دو هدف عمده را دنبال می کند، بیان داشت: هدف نخست رونق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

مسئول بسیج مهندسین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان هدف دوم را محرومیت زدایی و تامین امنیت غذایی و اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: ماموریت بسیج مهندسین تشکیل اردوهای جهادی بوده که در همه شهرستان های استان همدان این اردوه ها تشکیل شده است.

خوش نیت با تاکید بر اینکه فعالیت های جهادگرانه باید در روستاها سرعت بیشتری پیدا کند، افزود: ماموریت دیگر بسیج مهندسین جهاد کشاورزی تشکیل کارگروه علمی کشاورزی در روستا ها است.

وی در این خصوص گفت: باید یافته های کشاورزی و نتایج تحقیقات در حوزه کشاورزی را به روستاها برد تا کشاورزان از این موارد اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مسئول بسیج مهندسین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان در ادامه سخنان خود سرعت بخشیدن به انجام کارها در روستاها را مهم دانست و بیان داشت: دلیل سرعت بخشیدن به کارها و تشکیل کارگروه کشاورزی در روستا به علت به وجود آمدن شکاف عمیق خشکسالی بوده که در استان اتفاق افتاده است.

خوش نیت در این مورد عنوان کرد: خشکسالی موجب تخریب روستا و مهاجرت روستائیان به شهر و در نتیجه به وجود آمدن عوارضی چون تراکم جمعیت و شهر های چند کیفیتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع جهاد کشاورزی با امکانات قبلی قادر به پر کردن این شکاف نیست، بیان داشت: کارشناس مربی کشاورزی که از بین بسیج مهندسین انتخاب می شود برای اداره کارگروه کشاورزی به روستاها رفته و این کارگروه را تشکیل می دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار