رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: تمام مسئولان برای رفع این معضل باید همت کنند.
کد خبر: ۵۱۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 25 October 2017
حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش و حذف معضلات و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام خاموشی  خواستار ورود و اقدام عملی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شد و تصریح کرد: تمام مسئولان باید نسبت به این مسئله حساس باشند و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

وی از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، معضلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی و فساد و فحشا به‌عنوان پنج آسیب اجتماعی برشمرد که در اولویت برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی به‌منظور کار فرهنگی و اقدام عملی در این حوزه مدنظر قرارگرفته است.

وی نقش مردم در رفع آسیب‌های اجتماعی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: وزن کار فرهنگی در این زمینه زیاد است و باید هیئات مذهبی، شبکه تبلیغ، مساجد و سایر مراکز و نهادهای فرهنگی در جهت ارتقای وضع دینی، اعتقادی و فرهنگی مردم وارد میدان عمل شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: با تکیه‌بر ظرفیت‌های مدنی می‌توان از بروز و ظهور بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی حاشیه‌نشینی را یکی از معضلاتی برشمرد که منشأ و خواستگاه بسیاری از جرائم است و عنوان کرد: امروز باید به وضعیت امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی این مناطق توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: از سوی دولت نیز در برنامه ششم توسعه برای رفع آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی خوبی انجام‌شده و بودجه ویژه‌ای نیز در نظر گرفته‌شده است.

وی هدف از سفر به خراسان شمالی را توصیف و رصد آسیب‌های اجتماعی و حساس سازی مدیران و مسئولان نسبت به این مسائل و مطالبه گری در این حوزه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار