استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان با وی، تحقق شعار "مدرسه؛ کانون آموختن خلاق و زیستن بااخلاق" را محور برنامه‌های شورای آموزش و پرورش استان اعلام کرد و گفت: شعار سال تحصیلی جدید، شعار تحسین‌برانگیزی است و مسئولان آموزش و پرورش باید برای تحقق آن تلاش کنند.
کد خبر: ۵۰۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 02 October 2017
دکتر مجید خدابخش با اشاره به وجود 720 هزار دانش‌آموز و 45 هزار معلم در استان، گفت: آموزش و پرورش به لحاظ کمی و اثربخشی، بزرگترین و محوری‌ترین دستگاه کشور محسوب می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در نظام‌های آموزشی پیشرفته دنیا، محوری‌‌ترین موضوع، کیفیت است، تصریح کرد: آموزش خلاق با مشارکت دانش‌آموزان در امر تدریس تحقق می‌یابد و بر این اساس تحقق شعار "مدرسه؛ کانون آموختن خلاق و زیستن بااخلاق" برنامه محوری شورای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

خدابخش با تاکید بر اینکه پیشرفت تکنولوژی باعث بروز مشکلاتی در نظام تعلیم و تربیت شده است، گفت: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های خود می‌تواند تهدیدات تکنولوژی و فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی ناشی  از آن را تبدیل به فرصت کند.

استاندارآذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش نباید تنها به دانش آموزان محدود شود، گفت: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و آموزش و توانمندسازی خود فرهنگیان باید یکی از اولویت‌های این مجموعه باشد.

خدابخش با تأکید بر خلاقیت و ابتکار در برنامه‌های آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش نیروهای جدیدالورود تربیت‌معلم و حق‌التدریس در راستای کیفیت‌بخشی دستگاه تعلیم وتربیت باشد.

وی با ابراز خرسندی از کسب مقام دوم کشوری کنکور سال 96 توسط دانش‌آموزان استان در رتبه های زیر 10، 100 و 1000، تأکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تلاش، نتایج درخشان کنکور و نمرات نهایی خرداد ماه در سال آینده نیز تکرار شود.

خدابخش همچنین بر ارتقای مهارت‌های فنی و زندگی به دانش‌آموزان تأکید کرد و ادامه داد: توجه به رشته‌ها و کیفیت مدارس کاردانش و هنرستان باید از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش باشد.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش چشمگیر مجامع خیرین استان از 5 به 24 مجمع در طول دولت یازدهم را نشانگر کارنامه درخشان دستگاه تعلیم و تربیت دانست و بر فعال نگه داشتن و استفاده از ظرفیت این مجامع تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل و وضعیت دستگاه تعلیم و تربیت استان، گفت: در طول دولت یازدهم جهت‌گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهش‌سرا و پوشش تحصیلی، ارتقای چشمگیری یافته است.

جعفر پاشایی با تأکید بر اینکه پوشش تحصیلی یکی از شاخص‌های نظام‌های موفق دنیاست، افزود: در پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی مقام اول کشوری را داشته و در دوره اول و دوم متوسطه میانگین بالاتر از کشور را داریم.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای عدالت آموزشی، ۱۶۴ روستای محروم استان دارای یک، دو و سه دانش‌آموز و یک معلم است و پوشش تحصیلی نزدیک به صد درصد داریم.

پاشایی از احداث اولین پژوهش‌سرای روستایی کشور در یالقوزآغاج میانه خبر داد و افزود: در طول چهار سال گذشته 25 پژوهش‌سرا به تعداد پژوهش‌سراهای استان افزوده شده و تعداد آنها به 40 رسیده است.

وی از افزایش 2.6 درصدی نرخ باسوادی استان درسال 95 نسبت به سال 90 خبر داد و گفت: احداث بیش از 100 نمازخانه مدرسه‌ای در دو سال 95 و 96، فعالیت 45 درالقرآن در سطح استان، کسب رتبه دوم کنکور سراسری کشور در رتبه های زیر 10 و 100 و 1000 نشانگر کارنامه درخشان آموزش وپرورش استان در دولت تدبیر وامید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :