مدیرکل ارشاد قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی بخش های این استان با عنایت ائمه جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی بخش ها تشکیل شود.
کد خبر: ۴۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷ 19 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، عبدالرضا ایزدپناه در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و روسای شورای فرهنگ عمومی شهرها و بخش های قم، با تاکید بر اینکه هدف ما تقویت فرهنگ عمومی بخش های قم است، خواستار ارتباط و تعامل بیشتر شورای شهرها و بخش ها با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان قم شد.

وی یکی از وظایف این شورا را رصد هفتگی و مستمر وضعیت فرهنگ عمومی استان عنوان کرد و افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و نیز دبیرخانه، رییسان و اعضای شورای فرهنگ عمومی بخش ها و شهرهای قم در جریان این اتفاقات باشند و در هنگام ضرورت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز رصد و دیده بانی فرهنگی استان توسط این شورا، اظهار داشت: به وسیله این مرکز می توان مسائل و اتفاقات فرهنگی قم جمع آوری شده و مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد و سپس نتیجه آن به شورای فکری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود که پس از بررسی به عنوان دستور جلسه در صحن شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم ادامه داد: این موضوعات باید پس از تصویب در شورا به شکل جدی و قانونی در سطح استان عملیاتی شود که لازم است این اقدامات در شورای فرهنگ عمومی بخش های قم نیز اجرایی شود.

ایزدپناه با بیان اینکه شورای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی استان به ریاست امام جمعه تشکیل جلسه می دهد، گفت: این شورا نیز در راستای اهداف شورای فرهنگ عمومی است به همین منظور مقرر شد این شورا تحت اشراف شورای فرهنگ عمومی استان و با حضور همان اعضا فعالیت کند.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی کهک نیز در این نشست با بیان اینکه در سال جاری سه جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش کهک تشکیل شده است، گفت: شهر کهک به جهت ظرفیت های گردشگری موجود در آن از شرایط و ویژگی های خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمومنی، رفت و آمد فراوان گردشگران به این شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: آسیب های مختلفی از جهت آلودگی فرهنگی را در این شهر شاهد هستیم که حمایت ویژه استان در حل این مشکلات برای بحرانی نشدن موضوع به شدت مورد نیاز است.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی جعفریه نیز از برگزاری منظم جلسات شورا در روز یکشنبه اول هر ماه شمسی در این شهر خبر داد و اظهار داشت: به جهت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جلسه ای فوق العاده نیز در روزهای آینده برگزار می شود.

حجت السلام والمسلمین حسینعلی دهقانی با بیان اینکه دیده بانی فرهنگی شهر جعفریه را شخصا انجام می دهم، ادامه داد: بنده به صورت مستقیم آسیب های این شهر را رصد کرده و موضوع را در صحن جلسه شورا مطرح می کنم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ماشاالله ابراهیمی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهر دستجرد نیز در سخنانی ابراز داشت: در طی پنج سال حضور بنده، هر سال 12 جلسه را به طور مرتب برگزار کرده ایم که گزارش های آن به طور کامل به استان ارسال شده است.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی سلفچگان نیز کمبود اعتبارات را مانعی بزرگ برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی در این شهر عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود بودجه و نبود حمایت های لازم متاسفانه هنوز در این بخش مهد قرآن وجود ندارد و برغم نبود امکانات قرآنی فقط به تازگی توانسته ایم مهد قرآنی ویژه خواهران را راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین گلدوست با بیان اینکه در بیش از 40 روستای این شهر فقط کمتر از پنج روستا روحانی و مبلغ دارد، اضافه کرد: وجود بخش ویژه اقتصادی سلفچگان نیز آسیب هایی در حوزه فرهنگ عمومی ایجاد کرده است که نیاز به توجه و رسیدگی ویژه مسوولان استانی دارد.

در ادامه این نشست، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهر قنوات نیز در سخنانی کمبود اعتبارات را دغدغه خود عنوان کرد و اذعان داشت: متاسفانه هر فعالیت و طرحی که بودجه نداشته باشد به ائمه جمعه سپرده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی عادل پور با بیان اینکه بیشترین بودجه ها به جای صرف در فرهنگ شهر در ساخت و ساز شهری هزینه می شود، تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کرد که وقتی نام قم برده می شود از فرهنگ قم به خوبی یاد شود.

وی ضمن تقاضایی خواستار احداث مصلی و مسجد توسط آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در بخش های قم شد و در ادامه عنوان کرد: مهمترین خدمت با برگزاری نماز جمعه صورت می گیرد و به همین منظور لازم است در این حوزه حمایت ویژه و بهتری صورت بگیرد. 

در پایان این نشست مقرر شد بین پنج تا 20 فعال قرآنی بخش های قم جهت شرکت در دوره تربیت مربی قرآن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم معرفی شوند.

نخستین نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با ائمه جمعه و روسای شورای فرهنگ عمومی شهرها و بخش های قم، در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار