همایش امامزادگان «هدیه الهی، ذخائر معنوی» به منظور سالرزو بزرگداشت امامزادگان و تجلیل از خادمان بقاع متبرکه شهرستان طبس برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 30 July 2017
به گزارش خبرنگار ، مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) ظهر شنبه در این همایش گفت: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید از نظرات متفاوت استفاده شود و در این راستا برنامه ریزی های متفاوتی نیز انجام شود.

حمزه سپهریان گفت: امامزادگان میهمان ما در شهرستان هستند و‌ نسبت به این میهمان خضوع و خشوع داشت و نسبت به آنها نهایت احترام را بعمل آورد.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) گفت: در معرفی امام زادگان باید توجه کامل داشته باشیم و در راه رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

سپهریان با بیان این نکته که باید قدردان فرصتی که اکنون برایمان فراهم شده باشیم، گفت: لازم است در این راستا از رسانه های رسمی تا فضای مجازی استفاده کنیم.

وی افزود: مساجد یکی از پایگاه های بزرگ ما در تبلیغ و معرفی امام زادگان هستند.

حجت الاسلام موسوی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: وجود مراکز فرهنگی در کنار بقاع و امامزادگان یک حرکت زیبا و مهم است که میتواند در راستای معرفی این اماکن تاثیر پذیر باشد.

وی گفت: امام زاده های معلوم النسبی که مشخصا زیرنظر اوقاف هستند، بعضا دارای مراکز معنوی و فرهنگی نیز می باشند.

حجت الاسلام موسوی گفت: مراقبت از عدم آلودگی به خرافه نیز با برنامه ریزی درست در امامزادگان جایی ندارد و بحث خرافه گرایی نیز به مرور درکشور ما کاهش یافته است.

وی گفت: مدیران امامزادگان باید توجه داشته باشند نگاه های فرهنگی و توسعه اقتصادی را بر اساس نیازهای اقلیمی منطقه ساماندهی کنند.

وی بیان داشت: آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) توانسته است در مقولات مختلف موفق عمل کند و همین امر باعث شده است تا سال به سال بر زائران این آستان مبارک افزوده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار