کد خبر: ۴۵۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 07 July 2017
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: دستگاه قضایی هرچه سریع‌تر با فردی که به سلمان فارسی اهانت کرده برخورد قاطع و قانونی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان به سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مشهد اشاره و اظهار کرد: رضاخان به خیال خام خود می‌خواست ایران اسلامی را به دروازه تمدن برساند و با قوه قهریه قصد داشت اعتقادات و باوری‌های دینی را از مردم بگیرد اما با سد پولادین مقاومت ملت مسلمان مواجه شد.

وی ادامه داد: باید بدانیم اگر در زمان رضاشاه می‌خواستند با قوه قهریه بانوان این مملکت را بی‌حجاب کنند و البته نتوانستند به هدف خود برسند به مرور زمان سیاست‌های خود را تغییر داده و با وسوسه‌های شیطانی می‌خواهند به نسل جوان و عفاف و حیای زنان و دختران آسیب برسانند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: باید بسیار مواظب باشیم، چرا که امروز با وسایل پیشرفته ارتباطی جوانان ما واقعاً در معرض آسیب هستند و با شیوه‌های نرم‌افزاری قصد دارند جوانان ما را از ارزش‌های خود تهی کنند.

غبیشاوی از ابتلای به مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی نام برد و افزود: جوانان که نوعاً خام هستند گاهی از روی تفنن و تنوع یکی دو بار مواد مخدر استعمال می‌کنند و برای همیشه وابسته آن می‌شوند. باید مواظب باشیم و به جوان‌هایی که تاکنون آلوده نشده‌اند اطلاعات لازم را ارائه کنیم.

وی متذکر شد: دشمن عفاف و حجاب و ارزش‌های فطری و دینی و کل جوانان ما را هداف قرار داده و این مسأله مسؤولیت خانواده‌ها را بسیار سنگین کرده است.

امام جمعه بندر ماهشهر در ادامه به اهانت یکی از منتسبان ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور به سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: سلمان فارسی صحابی جلیل‌القدری است که مثل او سراغ فردی نداریم که چنین جایگاه و منزلتی در بیت رسالت داشته باشد. سلمان شخصیتی است که پیامبر مکرم اسلام در مورد او فرموده: «سلمان منا اهل البیت».    

غبیشاوی تصریح کرد: کجا سراغ دارید شخصیتی را که اینگونه مورد احترام تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی باشد. سلمان از افتخارات اسلام، تشیع و ایران است. آن وقت کسی تحت عنوان باستان‌گرایی و این مقوله‌ها قصد دارد فتنه ایجاد کند.

وی متذکر شد: آدم‌های بیمار و مریض همه جا هستند اما جای تعجب است که در مرکز قدرت استان چنین انسان گستاخی منتسب به ستاد رئیس جمهور بیاید و هتاکی کند و تأسف ما از این بایت است. البته از استاندار و مسؤول ستاد رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که بیانیه صادر و این حرکت را محکوم کردند. اما انتظار این است که دستگاه قضایی ورود کرده و این فرد را محاکمه کند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات ما توهین کند آن هم از درون مراکز تصمیم‌گیری و مراکز اجرایی.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌ها به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در استان اشاره کرد و با تأکید بر لزوم مصرف بهینه برق و انرژی، افزود: در این هوای بسیار گرم تحمل بی‌برقی بسیار مشکل است. با مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی لازم می‌توانیم از قطعی‌های احتمالی برق جلوگیری کنیم.

غبیشاوی در پایان به انتقاد هفته پیش خود از مدیریت آب جنوب شرق استان اشاره و اظهار کرد: انتقاد بنده از مدیریت آب جنوب شرق و مسأله آب کشاورزی و پرونده‌سازی‌های این مدیریت علیه کشاورزان منطقه بود و آنگونه که برخی سایت‌های خبری عنوان کردند هرگز آب شهری مورد نظر و بحث ما نبوده است و انتظار داریم در مورد مدیریت آب جنوب شرق تصمیم‌گیری مناسبی صورت بگیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار