معاون صنایع دستی استان اصفهان عنوان کرد
تابناک: معاون صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی برای زندانیان نیز اقدامات خوبی انجام شده و تاکنون بیش از 200 نفر از زندانیان در سطح استان آموزش صنایع‌دستی دیده‌اند.
کد خبر: ۴۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 09 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، محمدحسین دهقانی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان در حوزه صنایع نساجی سنتی دارای اعتبار جهانی است و به همین خاطر سعی داریم با اجرای برنامه‌های ویژه، کمک‌های غیرنقدی خود را نیز به نساجان استان ارائه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تفاهمنامه‌ای را با اداره‌کل زندان‌های استان منعقد کرده که بر اساس آن، رشته‌های صنایع دستی را به افرادی که دوران ندامت خود را در زندان‌های استان می‌گذرانند، آموزش دهیم.

معاون صنایع دستی استان اصفهان بیان کرد: در سال گذشته با حضور بخش خصوصی، اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های تولیدی صنایع دستی کردیم، به طوری که در مجموعه زندان مرکزی استان، تعدادی از کارگاه‌های میناسازی، قلم‌زنی و دوخت چرم دایر شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی برای زندانیان استان اصفهان تصریح کرد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی برای زندانیان نیز اقدامات خوبی انجام شده و تاکنون بیش از 200 نفر از زندانیان در سطح استان آموزش صنایع دستی دیده‌اند.

دهقانی ادامه داد: در راستای این برنامه همچنین با همکاری بنیاد تعاون و اداره زندان شهرستان خمینی‌شهر با مشارکت بخش خصوصی، کارگاه‌های میناسازی در محل کارگاهی این زندان در روز 23 خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: فعالیت و استمرار تولید در کارگاه حفظ و احیای ترمه‌بافی، توسعه فعالیت‌های خانه نساجی سنتی به عنوان مرکز آموزش و تولید صنایع نساجی و افتتاح خانه بافته‌های سنتی شرق اصفهان در محل خانه تاریخی یوسفی از جمله برنامه‌های معاونت صنایع دستی در این هفته هستند.

معاون صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از رشته‌های صنایع دستی در حال منسوخ شدن و نیز در حال اشباع هستند، گفت: اگر در این زمینه بدون برنامه‌ریزی درست عمل کنیم، در آینده دچار مشکلات بزرگی در خصوص عرضه و فروش صنایع دستی خواهیم بود، لذا با تعامل میان دستگاه‌ها می‌توان اتفاقات خوبی را برای این حوزه رقم زد.

وی در ادامه با اشاره به هدف ایجاد خانه‌های صنایع دستی بیان کرد: هدف از ایجاد چنین خانه‌هایی این بوده که با استفاده از امکانات موجود دولتی، بستری فراهم کنیم تا تعدادی از هنرمندان و صنعتگران از این امکانات محدود بهره‌مند شوند.

دهقانی اضافه کرد: استان اصفهان با داشتن بیش از 20 هزار هنرمند و صنعتگر، متأسفانه امکانات دولتی پاسخگوی انتظارات این قشر را نمی‌دهد و بر همین اساس، خانه جواهری در حد محدود می‌تواند شرایط فعالیت را برای هنرمندان ما فراهم کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :