معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیش از ۹۵ درصد منابعی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد از محل حق بیمه افرادی است که زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۴۳۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 31 May 2017
ولی‌الله افخمی ظهر امروز در بازدید از کارخانه کویرتایر اظهار داشت: وظیفه معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی این است که با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب و مطلوب مبتنی بر تجارب و آگاهی‌های علمی ترتیبی اتخاذ کند که دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی به لحاظ ارزش همواره بروز باشد. 

وی افزود: منابعی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد بیش از 95 درصد آن از محل حق بیمه افرادی است که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و این وجوه را پرداخت می‌کنند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: طبیعتاً در مقاطعی از زمان ممکن است که منابع از مصارف ما بیشتر باشد و همه سازمان‌های بیمه‌گر در دنیا این کار را انجام می‌دهند که این منابع را به گونه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند که هر زمان که نیاز شد و بیمه گذارها چه برای درمان و چه برای بازنشستگی نیازمند بودند از توانمندی لازم به لحاظ مالی برخوردار شوند.

افخمی تصریح کرد: بخش عمده کار معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی این است که اقداماتی در راستای این موضوع انجام دهد.

وی با بیان اینکه سازمان دو نوع شرکت دارد خاطرنشان کرد: یکی شرکت‌هایی هستند که مستقیماً تحت پوشش معاونت اقتصادی مدیریت می‌شوند و یک سری نیز شرکت‌هایی هستند که تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مدیریت می‌شوند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در این مجموعه‌ها شرکت‌های متعددی وجود دارد یادآور شد: این شرکت‌ها شامل شرکت‌های می‌شود که در حال تولید هستند و طرح‌های توسعه‌ای دارند و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام می‌دهند.

افخمی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه‌گذاری در دست اجرا پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که فاز نخست آن چندی قبل توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پالایشگاه به لحاظ فرآورده‌های نفتی، کشور در تولید بنزین باکیفیت بالا خودکفا می‌شود و می‌تواند صادرات نیز داشته باشد.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به سفر خود به استان خراسان جنوبی گفت: سفر بنده به بیرحند بیشتر برای بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی و بررسی وضعیت آن و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات آن بوده است.

افخمی با اشاره به کارخانه کویرتایر بیرجند بیان کرد: خوشحالیم که سرمایه‌گذاری 30 ساله در این منطقه که بضاعت و بنیه صنعتی بسیار ضعیفی دارد فراهم شده است و این کارخانه بیش از ظرفیتی که در زمان آغازین خود دریافت کرده بود در حال حاضر تولید می‌کند و فعال است.

وی تصریح کرد: این امر جای بسی خوشحالی است و نشان می‌دهد که مدیریت مجموعه با همکاری مدیران میانی و کارکنان این شرکت تصمیمات خوبی را در طی این زمان گرفتند که توانسته‌اند با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و توجه‌ای که به بازار این محصول داشتند کاری بکنند که نه تنها در حد ظرفیت اولیه است بلکه بیش از آن ظرفیت کارخانه تولید بکند و در حال حاضر مشکلی از جهت بازار نداشته باشند و برای منطقه محرومی مانند خراسان جنوبی این بسیار ارزشمند است.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر این کارخانه بیش از یک هزار و 400 نفر اشتغال مستقیم دارد و با توجه به نرمی که برای اشتغال غیر مستقیم گرفته می‌شود جای خوشحالی دارد.

افخمی اظهار داشت: کارخانه کویرتایر بزرگترین پروژه استان خراسان جنوبی است و این برای یک منطقه محرومی مانند خراسان جنوبی این بسیار ارزشمند است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار