مهدی جعفری در گفت وگو با خبرنگار در بیرجند، اظهار داشت: 27 نقطه حادثه خیز در راههای استان شناسایی شده که از این تعداد 7 نقطه ایمن سازی و 5 نقطه دیگر در حال ایمن سازی است.
وی از در دستور کار بودن تکمیل 156 کیلومتر باندهای دوم جادههای استان خبر داد و گفت: از این مقدار 47 کیلومتر آسفالت شده و تکمیل پروژه نیازمند اعتباری حدود هزار و 660 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به آسفالت 11 کیلومتر باند دوم جاده بیرجند- قاین گفت: 20 کیلومتر دیگر تا زمان شروع سفرهای تابستانی و 50 کیلومتر از محور دیهوک- راور هم امسال تکمیل و آسفالت خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته بیش از 69 کیلومتر راههای اصلی و فرعی و حدود 209 کیلومتر از راههای روستایی استان تکمیل شد.
وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی بدون آزادراه است بیان کرد: در زمینه طول آزاد راه در کشور استان رتبه 13 را دارد.
وی با توجه به اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم در بحث تردد وسایل نقلیه سنگین درکشور را دارد گفت: بیشترین تصادفهای این استان مربوط به محور بیرجند-سه قلعه- فردوس است.
وی برای کاهش تصادفات پیشنهاد داد: باند دوم محور بیرجند- قائن تکمیل و سامانههای هوشمند کنترل سرعت در محورهای شریانی نصب شود و ساماندهی حداقل 100 تقاطع مستعد وقوع حادثه ترافیکی در استان در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از نیاز به نصب حفاظ ایمنی در 110 کیلومتر از راههای استان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه ایمن سازی 56 میلیارد تومان اعتبار به تفکیک شهرستانها برآورد شده است.
جعفری با اشاره به تکمیل باندهای دوم راههای استان گفت: یکی از دلایل کاهش تصادفهای جادههای استان افزایش طول راههای دو بانده در سطح استان است.
وی راههای ترانزیتی در استان را یک مزیت دانست و با بیان این که باید ژنراتورهای موجود در راه نایبندان تقویت شود و بر ساماندهی خودروهای مسافرکش برون شهری تاکید کرد.