رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش‌بینی ۵۹ هزار تن جو از مزارع زیرکشت این محصول در استان می‌شودخبر داد و گفت: امسال از فروش جو بیش از ۵۵۰ میلیار ریال نصیب کشاورزان خراشان جنوبی می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 02 May 2017
هاشم ولی‌پور مطلق اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 59 هزار تن جو از مزارع زیرکشت این محصول در استان برداشت شود. این میزان برداشت جو از 20 هزار و 229 هکتار مزارع زیرکشت این محصول در استان برداشت خواهد شد. با برداشت این مقدار جو بیش از  560 میلیارد ریال درآمد نصیب کشاورزان خواهد شد.

ولی‌پورمطلق بیشترین سطح زیر کشت جو در خراسان جنوبی را با بیش از 7 هزار هکتار در شهرستان بشرویه اعلام کرد و افزود: در سال زراعی گذشته 53 هزار و 840 تن جو از اراضی زیرکشت این محصول برداشت شد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر بهره‌بردار به کشت این محصول مشغول هستند. برداشت جو در استان از 15 اردیبهشت ماه آغاز و تا 30 تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای خرید تضمینی این محصول گفت: در راستای خرید قیمت تضمینی جو، جلسات ستاد برداشت به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط اعم از سازمان جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام استان و سازمان تعاون روستایی برگزار شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار