کد خبر: ۳۹۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 10 March 2017
 طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در پی اعتراض به سخنان هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی با تعطیلی دو روزه حوزه های علمیه سراسر استان اعتراض خود را به مسئولان دولت اعلام کردند.

 جمعی از طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی در جمع هنرمندان از روز ۱۸ اسفند ماه در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند تحصن کرده‌اند.

تحصن کنندگان همچنان بر مواضع خود برای برکناری استاندار خراسان جنوبی پافشاری دارند و اعلام کرده‌اند تا زمانی که استاندار عزل نشود این تحصن ادامه خواهد داشت و حوزه های علمیه تعطیل خواهد بود.

روز ۲۸ بهمن علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی، سخنانی در جمع گروهی از هنرمندان داشته که مردم و روحانیون و طلاب را برانگیخته است.

استاندار در این جلسه گفته بود :در برخی عروسی‌ها در استان خراسان شمالی «آقایان می‌رقصند؛ خانم‌ها می‌رقصند٬ اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.»

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفته بود که «اگر موسیقی‌های سنتی و محلی حمایت می‌شد الان موسیقی‌های زیرزمینی نداشتیم».

پس از انتشار این اظهارات نخستین تجمع اعتراضی جمعی از مردم و روحانیون ۳۰ بهمن ماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی برگزار شد که مواضع آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان در جمع معترضین این گونه بود:

از مردم فهیم و ولایت مدار خراسان جنوبی که نسبت به صحبت های استاندار اعتراض و واکنش نشان دادند متشکرم.

آیت الله عبادی بیان کرد: خراسان جنوبی، استانی با فرهنگ و دارای مردمی ولایت مدار است و بر اساس صحبت امام خمینی(ره) که گفتند «اگر مقابل دین ما بایستید ما مقابل دنیا خواهیم ایستاد» مردم خراسان جنوبی هم با تکیه براساس صحبت امام راحل جلوی این گونه صحبت‌ها ایستادگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: آنها که رقص زن و مرد برایشان فرقی نمی‌کند غم مردم را ندارند و غصه مردم را نمی‌خورند، بله آن عده معدود ممکن است با رقص زن ومرد خوشحال شوند.

وی بیان کرد: در کجای دنیا اجازه می‌دهند یک کسی که اصلا از مسائل دینی حتی الفبایش را نمی‌داند درباره مسائل دینی نظر دهد و به عنوان حکم دینی می‌گوید که رقص زن و مرد اشکالی ندارد.

آیت الله عبادی تصریح کرد: آیا شما درس خواندی و مجتهدی یا صاحب نظری هستید که نظر می‌دهید؟ این چه اظهار نظری است ؟

وی اذعان کرد: سخن باید سنجیده باشد، شما مسئول هستید در این استان اما دارید این استان را به آشوب می‌کشید، شما فتیله های ایجاد اختلاف بین مردم ایجاد می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود همه مشکلات و کم کاری های مسئولان مردم با همه این شرایط می‌سازند و اعتراضی ندارند اما وقتی که دلشان به درد می‌آید باید اعتراض کنند و نمی‌شود سکوت کرد.

این اعتراضات همچنان در استان خراسان جنوبی ادامه دارد و شب گذشته قائم مقام وزیر کشور برای رسیدگی به موضوع وارد استان شد تا در جمع متحصنین حضور یابد.

مقیمی در جلوی درب حوزه علمیه سفیران هدایت بیان کرد: اگر شعارها ادامه یابد حضور پیدا نمی‌کنم.

با ادامه شعارهای معترضین، مقیمی جلسه را بدون سخنرانی ترک کرد.

در ادامه این اعتراضات و خروش روحانیون شب گذشته آیت الله عاملی مدیرحوزه علمیه خراسان نیز آمادگی حوزه های علمیه کشور برای حمایت از تحصن را اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :