عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس: برخی موسسات آموزشی کنکور به دلیل کسب درآمدهای کلان موافق با حذف این آزمون نیستند و نسبت به قانون اعمال معدل در کنکور سنگ اندازی می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 08 March 2017
محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس در خصوص ضرورت حذف آزمون کنکور، گفت: هم اکنون حدود 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد و این مهم نشان دهنده عدم کارایی آزمون کنکور است از این رو باید در راستای حذف آن تلاش شود.


نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون اعمال معدل در کنکور برای حذف تدریجی این آزمون باید به طور دقیق اجرایی شود تا به اهداف مطلوب دست یابیم، اظهار کرد: باید اذعان کرد که هرچقدر زمان می‌گذرد نیاز به حذف کنکور و افزایش سطح کیفی آموزش‌ها بیشتر احساس می‌شود.


وی با بیان اینکه برخی موسسات آموزشی کنکور به دلیل کسب درآمدهای کلان موافق با حذف کنکور نیستند و تلاش کرده‌اند به مصوبه مجلس شورای اسلامی نقدهایی را وارد کنند، تصریح کرد: متاسفانه سودهای کلان در برگزاری آزمون‌های آزمایشی و کلاس‌های کنکور، برخی موسسات آموزشی را برای سنگ‌اندازی و جلوگیری از به نتیجه رسیدن قانون وسوسه می‌کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه متاسفانه برگزاری کنکور موجب ایجاد استرس و اضطراب طولانی مدت در خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود، ادامه داد: نمی‌توان نتیجه تحصیل یک دانش آموز در طی 12 سال را در مدت چند ساعت و به صورت فشرده ارزیابی کرد که این نیز نمایانگر نامطلوب بودن معیار کنکور است.


عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهتر است موسسات آموزشی در قالب دیگری به فعالیت آموزشی خودشان ادامه دهند، خاطرنشان کرد: موسسات می‌توانند با ارائه مطالب خوب، سطح علمی دانش آموزان را افزایش دهند نه اینکه صرفا به دنبال کسب درآمد و سود با برگزاری  آزمون‌های آزمایشی و کلاس‌های کنکور باشند.


منبع: خبرگزاری خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار