مدیرعامل آتش‌نشانی بیرجند خبر داد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه مساجد و مکان‌های مذهبی بیرجند ایمنی لازم را ندارند، گفت: ساخت ایستگاه آتش‌نشانی بیرجند با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
کد خبر: ۳۶۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 30 January 2017
موسی میرزایی ظهر امروز در کمیته پدافند غیرعامل این شهرستان اظهار داشت: در برنامه پنج‌ساله شهر بیرجند در سه حوزه پیشگیری، آموزش و عملیات در بخش پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی شده است.

وی به حوزه پیشگیری اشاره و تصریح کرد: در این حوزه تمام مؤلفه‌های زندگی شهری بررسی شده و در بحث ساخت و سازهای شهری که با چالش مواجه هستیم ناظران موظف هستند که بر تمام مراحل ساخت و ساز نظارت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند یادآور شد: چیدمان بازار بیرجند از نظر عدم رعایت موارد ایمنی کمتر از ساختمان پلاسکو نیست.

میرزایی افزود: با بررسی مکان‌های اقامتی در بیرجند مشخص شد در زمان پیک ترافیک در این بخش‌ها مشکل وجود دارد.

وی با بیان اینکه مساجد و مکان‌های مذهبی بیرجند متأسفانه ایمنی لازم را ندارند، اضافه کرد: باید مباحث آموزشی در رابطه با پدافند غیرعامل به مردم از همین مکان‌ها آغاز شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند ادامه داد: آمادگی داریم با 15 مربی برای آموزش به مردم در سطح مساجد شهر اقدام کنیم.

میرزایی به وضعیت پارکینگ خودروها در چهارشنبه‌بازار بیرجند اشاره کرد و گفت: باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود و اگر وضعیت آن مشخص نشود در آینده مشکل ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در مورد رعایت نکات ایمنی در ادارات اگرچه ادارات در این زمینه ورود یافته‌اند ولی اقدامات مؤثری تاکنون صورت نگرفته و انتظار می‌رود این اقدامات توسط دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند به مسیل‌های شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: در این راستا ورودی شهر بیرجند در منطقه مهرشهر مناسب‌سازی شده، مسیل رودخانه چهار ده در دستور کار قرار دارد و مسیل رودخانه انقلاب پنج مورد بازدید قرار گرفته است.

میرزایی تصریح کرد: با همت شهرداری بیرجند تمامی ساختمان‌های این شهر بیمه آتش‌سوزی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بودجه پدافند غیرعامل در شهرداری‌ها مشخص نشده است، اضافه کرد: هر چند شهرداری و شورای شهر بیرجند بر این موضوع توافق دارند ولی باید مؤلفه‌های این امر مشخص شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات در آتش‌نشانی‌های بیرجند وجود دارد، افزود: برای خرید خودرو برای آتش‌نشانی بیرجند با اعتبار ٣٠٠ میلیون تومان انجام گرفته که همزمان با دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

میرزایی یادآور شد: همچنین از طریق استانداری اعتباری بالغ‌بر ٢٠٠ میلیون تومان برای خرید دستگاه هلدماترو اختصاص یافته است.

وی از پیشرفت فیزیکی 6٠ درصدی ایستگاه آتش‌نشانی مهرشهر بیرجند خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون در این زمینه 5٠٠ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیاز به 350 میلیون تومان دیگر اعتبار وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بیرجند در پایان از مردم منطقه مهر شهر خواست نگران تکمیل این ایستگاه نباشند زیرا در هر صورت تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی در این منطقه مستقر هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار