رئيس سازمان تحقيقات کشاورزي گفت: در زمينه توليد بيشتر بذرهاي اساسي همچون گندم، جو ،پنبه، ذرت و برنج به خودکفايي کامل دست يافته ايم و محققان با جديت براي قطع وابستگي به واردات ديگر بذرها کار مي کنند.
کد خبر: ۳۵۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 02 January 2017
 آريا ، اسکندر زند امروز (دوشنبه) در نخستين جشنواره ملي کشاورزان ايران و سي و يکمين دوره انتخاب و معرفي کشاورزان برتر که در محل سالن همايش هاي صداو سيما برگزار شد، درباره خودکفايي کشور در توليد گندم افزود: 15 درصد خودکفايي در توليد گندم به نوع بذري که استفاده شد، بستگي داشت.
به گفته وي، طبق برآوردهاي صورت گرفته در سه سال گذشته از محل استفاده از بذور کيفي نزديک به 12 هزار ميليارد ريال صرفه جويي شد.
زند اعلام کرد امسال براي نخستين بار نزديک به 500 هزارتن بذر گواهي شده کيفي به کشاورزان تحويل شد.
وي افزود: تلاش کشاورزان نمونه کشور براي دستيابي به توليد سه برابري بخش زراعي و 6 برابري بخش باغباني نسبت به متوسط ملي نشان مي دهد گام هاي خوبي در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته شده است.
 
دستيابي به توليد 117 ميليون تني محصولات کشاورزي در قالب اقتصاد مقاومتي
رئيس سازمان تحقيقات کشاورزي گفت: بر پايه برنامه اقتصاد مقاومتي وزارت جهاد کشاورزي در سه سال گذشته توليد محصولات از 93 ميليون تن به 117 ميليون تن رسيد.
وي تصريح کرد: امسال 118 توليد کننده برتر ما در تمامي بخش هاي مختلف زراعي، باغباني ، دام و طيور، آبزيان، توليدي ، فناوري، شرکت هاي دانش بنيان و بخش هاي بازرگاني و سرمايه گذاري بودند که توانستند با استفاده از بذر مرغوب، بهره گيري از آب باران و کاهش مصرف آب توليدات خود را به شکل چشمگيري افزايش دهند.
 
معاون وزير جهاد کشاورزي در بخش تحقيقات، افزايش توليد در واحد سطح، کاهش مصرف آب، سلامت و کيفيت توليد، انتقال و آموزش دانش و استفاده از فناوري هاي نوين را از معيارهاي انتخاب توليدکنندگان و پژوهشگران برتر عنوان کرد.
گفتني است در نخستين جشنواره ملي کشاورزان ايران و سي يکمين دوره انتخاب و معرفي کشاورزان برتر از 118 نفر کشاورز و پژوهشگر برتر تجليل شد.
ارج نهادن به تلاش توليدکنندگان و روستاييان، ايجاد انگيزه و رقابت سالم بين توليدکنندگان کشاورزي و تشويق آنان، معرفي الگوي عملي و قابل اعتماد جامعه کشاورزي و روستاييان و عشاير و تقويت تعامل بين توليدکنندگان و پژوهشگران و فناوران عرصه کشاورزي از اهداف برپايي اين جشنواره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار