با تشکیل «کمیته گردشگری شهر ابرکوه» گردشگری در این شهر نمونه گردشگری کشور رونق می‌گیرد.
کد خبر: ۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 14 May 2015
به گزارش تابناک یزد، در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر ابرکوه که عصر امروز برگزار شد، توسعه گردشگری در این شهر در دستور کار جدی شورای اسلامی این شهر قرار گرفت.
شهردار ابرکوه در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه ابرکوه جزء 14 شهر نمونه گردشگری به شمار می‌رود، باید بتوان از ظرفیت‌های این شهر به صورت جدی با تشکیل کمیته گردشگری بهره‌برداری کرد.

حسین حاتمی افزود: معرفی سوغات ابرکوه، محور گردشگری، نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی در مکان‌های مناسب با همکاری ادارات میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری و شورای اسلامی شهر ابرکوه از جمله مواردی است که در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها باید مدنظر جدی واقع شود تا خروجی خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن نام ابرکوه در فهرست 14 شهر نمونه گردشگری همچنین قابلیت‌های موجود در زمینه گردشگری، صنایع دستی و آثار تاریخی باید در این زمینه‌ها تلاش بیشتری در مورد معرفی و جلب گردشگر صورت بگیرد.

عباس قدیریان افزود: به علت اینکه در تهران نگاه ویژه‌ای در این مباحث به ابرکوه با توجه به این ظرفیت‌ها وجود دارد، باید بتوان با تشکیل کمیته ویژه‌ای در شهرستان برای این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: تنها در صورت بروز قابلیت‌های خود قادر خواهیم بود تا همچنان در فهرست شهرهای نمونه گردشگری کشور باقی بمانیم.

قدیریان همچنین پیشنهاد داد: در سربرگ‌های اداری ابرکوه عبارت «ابرکوه شهر نمونه گردشگری کشور» قید شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه نیز اظهار داشت: ابرکوه دارای جاذبه‌های بسیاری است که این جاذبه‌ها و آثار تاریخی می‌تواند با تشکیل کمیته گردشگری با محوریت دستگاه‌های مرتبط همچنین نمایندگان بخش خصوصی برای معرفی ابرکوه به کار گرفته شود.

رضا ربانی افزود: به عنوان مثال باید بتوان با ساماندهی منزلگاه امام هشتم در مسجد بیرون، زائران آن حضرت را به این مکان هدایت کرد، همچنین مراسم سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه را نیز با فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی به صورت منطقه‌ای و کشوری معرفی کرد.

وی ادامه داد: در مورد سوغات‌های ابرکوه مواردی وجود دارد که یا گمنام بوده و یا به نام شهر دیگری معرفی شده است که اداره صنعت، معدن و تجارت باید برای رفع این مشکل همکاری داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه نیز خواستار نگاه ویژه به مباحث انجمن میراث فرهنگی و برخی از موضوعاتی که در این زمینه، خود پیشنهاد دهنده آنها بود، شد.

جواد عادل افزود: باید هرچه سریع‌تر نسبت به تدوین برنامه جامع گردشگری ابرکوه اقدام کرد.

به گزارش فارس، اقدام برای تشکیل کمیته گردشگری ابرکوه با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر ابرکوه بود.

همچنین شهردار ابرکوه به عنوان رئیس و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه به عنوان دبیر این کمیته معرفی شدند.

همچنین مقرر شد جلسات کمیته گردشگری ابرکوه نیز در محل شورای اسلامی شهر ابرکوه برگزار می‌شود.

شهرستان ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به سرو 4 هزار و 500 ساله ابرکوه و خانه ‌آقازاده اشاره کرد.

گنبدعالی ابرکوه نیز نخستین اثر تاریخی استان یزد بوده که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار