مدیر کل دفتر روستایی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین بیان کرد: به منظور ساماندهی پسماند خانوارهای روستایی، دوره آموزشی مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا در روستاهای پایلوت شهرستان آبیک برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، کریم حبیبی انبوهی در نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: در مدیریت پسماند، آموزش و ارتقاء فرهنگ شهروندان اولین گام و اساسی ترین اقدام بشمار می رود و تا زمانی که آحاد اجتماع و شهروندان اهمیت بازیافت پسماند و مخاطرات زیست محیطی و  آن را درنیابند مدیریت پسماند موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی افزود: هر گونه هزینه در امر آموزش خانوارها و آشنایی آنان با مدیریت پسماند سرمایه گذاری پرسود محسوب خواهد شد.

حبیبی انبوهی تصریح کرد: با توجه به پسماندهای دامپزشکی، ظروف سموم دفع آفات کشاورزی، پلاستیک های مورد استفاده در کاشت صیفی جات و ظروف یکبار مصرف به عنوان بیشترین آلوده کننده های محیط روستایی که مزید پسماند خانگی هستند باید با برگزاری دوره های آموزشی نحوه و میزان مصرف سموم دفع آفات کشاورزی را به کشاورزان آموزش دهیم و ساز و کارهایی طراحی کنیم که پلاستیک هایی که به منظور کاهش مصرف آب در زمین های کشاورزی بکار می رود پس از برداشت محصول جمع آوری شود.

وی افزود: گویندگان و مبلغان مذهبی باید نوع امور خیریه که متناسب نیازهای امروز جامعه است را به مردم آموزش دهند و ظرفیت های مذهبی مردم نسبت به امر خیر فقط محدود به اطعام و نذری نباشد و در اینگونه مجالس از ظروف یکبار مصرف استفاده نشود.

در ادامه این جلسه پس از بیان دیدگاه های سایر اعضا مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست با هماهنگی بخشداران شهرستان آبیک و شوراها و دهیاران روستاهای قشلاق، زیاران، نودوز و زرگر نسبت به برگزاری دوره های آموزشی بهداشت محیط و مدیریت پسماند برای اهالی این روستاها اقدام کنند.

همچنین تهیه و در اختیار دادن ظرف برای اهالی این روستاها جهت تفکیک پسماندهای قابل بازیافت از مبدا از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار