رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بخش کشاورزی مازندران در جذب تسهیلات رونق تولید توانسته با اختلاف معنی‌داری نسبت به سایر استان‌ها، رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۳۴۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 26 December 2016
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور با اشاره به اینکه استفاده از تسهیلات بسته رونق تولید از سازوکارهایی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری برای خروج واحدهای تولیدی از رکود به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران با انجام پیگیری‌های لازم برای حدود 600 واحد تولیدی تسهیلات جذب کرده است.
 
وی افزود: بخش کشاورزی مازندران در جذب تسهیلات رونق تولید توانسته با اختلاف معنی‌داری نسبت به سایر استان‌ها، رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون 593 طرح بخش کشاورزی مازندران تسهیلات بسته رونق تولید دریافت کردند که برای ‌هزار و 443 نفر ایجاد اشتغال شد و 152 میلیارد و 207 میلیون و 300 هزار تومان تسهیلات جذب شد.
 
نوسازی شالیزارهای روستاهای بابل
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: 80 هکتار از شالیزارهای روستای آکتیج کلا این شهرستان تجهیز و نوسازی می‌شود.
 
سید احمد طاهری گفت: به‌منظور اجرای طرح‌های زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی، در سال جاری 80 هکتار از شالیزارهای روستای آکتیج کلا شهرستان بابل با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 940 میلیون ریال از محل منابع اعتباری ملی بصورت بلاعوض تجهیز و نوسازی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون بیش از 12 درصد است، خاطرنشان کرد: توزیع یکنواخت آب در اراضی زراعی، امکان کشت یکپارچه، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری، افزایش عملکرد در واحد سطح، امکان کشت دوم، حفظ و احیاء خاک و جلوگیری از فرسایش و بهره‎برداری بهینه از آب و خاک از جمله مزایای اجرای این طرح است.
 
کشت سبزیجات در اراضی کشاورزی بهشهر
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از کشت سبزیجات پاییزه در 511 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
 
خلیل حقیقی گفت: به‌منظور توسعه کشت سبزی و صیفی در سال‌جاری تاکنون 515 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بهشهر زیر کشت انواع سبزیجات پاییزه شامل سیر، پیاز، کاهو و اسفناج قرار گرفته است.
 
مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه کشت این محصولات همچنان در زمین‌های کشاورزی این شهرستان ادامه دارد، تصریح کرد: با اجرای عملیات نظارت بر کاشت، داشت و برداشت از سوی کارشناسان و مروجین مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و ارائه توصیه‌های فنی درباره تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها به کشاورزان و شرایط مساعد جوی این سطح قابل افزایش است.
 
جوجه‌ریزی 2.3 میلیون قطعه مرغداری در ساری
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از جوجه‌ریزی 2 میلیون و 324 هزار قطعه‌ای در مرغداری‌های این شهرستان در ماه‌های مهر و آبان امسال خبر داد.
 
طهمورث قاسم نژاد گفت: به منظور تامین پروتئین مورد نیاز مردم،  مهر و آبان امسال دو میلیون و 324 هزار قطعه جوجه‎ریزی در مرغداری‌های شهرستان ساری انجام شد.
 
وی با بیان اینکه در مهرماه  یک میلیون و 84 هزار قطعه و در آبان ماه یک میلیون و 140 هزار قطعه جوجه‌ریزی در 114 سالن مرغ گوشتی این شهرستان صورت گرفت، ادامه داد: از این تعداد جوجه‌ریزی، بیش از سه هزار و 546 تن گوشت سفید تولید و به بازار مصرف مازندران و استان‌های همجوار عرضه شد.
 
کشت شبدر برسیم در اراضی کشاورزی بابل
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از کشت شبدر برسیم در سطح چهار هزار و 241 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.
 
سید احمد طاهری گفت: امسال چهار هزار و 241 هکتار از مزارع شهرستان بابل به کشت شبدر برسیم اخنصاص یافته است.
 
وی با اشاره به توزیع 90 تن بذر شبدر برسیم بین کشاورزان شهرستان بابل خاطر نشان کرد: انجام کشت دوم راهکاری مناسب برای افزایش تولید محصول، کاهش مصرف سموم و کود شیمیایی و افزایش درآمد روستاییان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار