ماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت نامناسب صنایع استان، گفت: احداث راه آهن از اولویت‌های منطقه برای توسعه صنعت است.
کد خبر: ۳۴۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 24 December 2016
آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در دیدار با وزیر و معاونین صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی در استان خراسان جنوبی مسئله کشاورزی محدود است و بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده و این امر مشکلات جدیدی را برای دولت به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به وضعیت نا مناسب صنایع استان، افزود: صنایع سبک در استان بسیار کم و اکثر صنایع بزرگ استان نیز به تعطیلی کشیده شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه غنایی که خداوند متعال به منطقه خراسان جنوبی داده است بسیار ارزشمند است، گفت: صنایع تبدیلی و پایین دستی باید به گونه‌ای باشد که دست مردم بیکار و سرگردان را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه راه آهن از اولویت‌های مناطقی است که به دنبال توسعه صنعت هستند، بیان کرد: تنها پاسخ گوی نقل و انتقالات مواد سنگین معدنی ریل است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئولین باید هر چه زودتر برای توسعه مناطق شرقی کشور به خصوص استان خراسان جنوبی دست اندر کار شوند، بیان داشت: مردم باید از شرایط فعلی رهایی یابند چراکه این وضعیت نه تنها به ضرر مردم بلکه به ضرر دولت نیز است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، عنوان کرد: متاسفانه در صادراتی که به کشورهای خارج انجام می‌پذیرد هیچ نفعی دست مردم منطقه را نمی‌گیرد و بیشتر نفع نصیب دیگران می‌شود و این مهم نیاز به نظارت جدی مسئولان دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم منطقه باید به نحوی به کار گرفته شوند، افزود: امیدواریم سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خبرهای خوشی را برای مردم در پی داشته باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار