نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس بر توجه به حل مشکلات استان های شرقی تاکید کرد و گفت: تا کنون اقدام عملیاتی در زمینه انتقال آب استان صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۴۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 24 December 2016
حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی ظهر شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به ۱۸ سال خشکسالی پی در پی در استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: باید در جهت فعال کردن واحدهایی که نیاز کمتری به آب دارند فکری برداشته شود.

وی با بیان اینکه اگر استان‌های شرقی کشور نادیده گرفته شود قطعاً در آینده شرق کشور از دست خواهد رفت، افزود: متاسفانه در کشور ایران تا کارد به استخوان نرسد به فکر برطرف کردن مشکلات نمی‌افتیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا کنون اقدام عملیاتی چندان خوبی در زمینه انتقال آب استان صورت نگرفته است، گفت: پساب فاضلاب نیز به درستی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌ها برای منابع فراهم نیست، گفت: فراهم سازی زیرساخت انتقال گاز به کارخانه چدن خوسف نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر تکریم و برخورد مناسب با سرمایه گذاران، بیان کرد: هنگامی که با سرمایه گذار برخورد خوبی انجام نشود نباید توقع سرمایه گذاری توسط دیگر سرمایه گذاران را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تجارت و گمرک‌های استان فعال نیست و مرز استان باید رونق بیشتری داشته باشد، افزود: یکی از موضوعات بسیار ارزشمندی که مغفول مانده صنایع دستی در کشور است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع دستی می‌تواند اشتغال زیادی برای روستاییان داشته باشد و از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری کند، گفت: معادن استان نیاز مبرمی به ریل دارند که این مهم هرچه سریع‌تر باید اتفاق افتد.

وی با اشاره به اینکه اصل ۱۴۴ به تنهایی کفاف مردم استان را نمی‌کند و ایمیدور باید بیشتر ورود پیدا کند، گفت: امیدواریم وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده خراسان جنوبی در هیئت دولت منشأ خیر برای مردم استان باشند
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار