نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از بهترین واژه های دینی افراد بی دین بدترین استفاده را کرده اند که یکی از این واژه ها عرفان است، تاکید کرد: باید علوم را در همان حدی که نیاز است کسب کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 14 December 2016
آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (24 آذر) در دیدار با طلاب و روحانیون مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند اظهار داشت: انسان باید عمر خود را غنیمت بدارد.
وی با بیان اینکه عمر سرمایه اصلی انسان است، تصریح کرد: عمر انسان باید تبدیل به یک شی ارزشمند شود و سیستم زندگی انسان طوری است که عمرش اول تبدیل به علم می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه در دین اسلام علم یک فریضه و واجب شمرده شده است، گفت: انسان بدون علم به هیچ چیز نمی تواند برسد و علم بهتر از هر چیزی است.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه شما طلاب راهی را آمده اید که از بهترین راههاست، افزود: شما طلاب و روحانیون از بین علوم مختلف وارد علم دین شده اید و باید به توفیق آن سجده شکر کنید.
وی با تاکید بر اینکه علم برای پیدا کردن راه درست است، ادامه داد: باید با کمک علم قدم به راه درست بگذاریم و بدون اینکه عوام زده و علم زده شویم به راه خود ادامه دهیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علم و دانش بهترین ابزارها هستند، اظهار داشت: در قرآن کریم و روایات مشاهده می کنید که پیامبران گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) بر 2 واژه علم و تزکیه تاکید داشته اند.
آیت الله عبادی با توجه به اینکه کسب علم واجب است، تصریح کرد: در سیستم نظام تکوینی وجود انسان آمده است که باید با علم حرکت کند و جلو برود و این یک بخشنامه دستوری نیست.
وی در ادامه افزود: خلقت انسان طوری است که بدون علم قادر به انجام هیچ کاری نیست و باید علوم را در همان حدی که نیاز است کسب کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بالاترین ارزش در علوم اشاره کرد و گفت: بالاترین ارزش در علوم از آن علمی است که ابتدا به اصل موضوع همه علوم برسد و موضوع همه علوم این است که انسان رشد کند.
آیت الله عبادی با بیان اینکه بسیاری از افراد عالم هستند اما سواد ندارند، اظهار داشت: بسیاری از افراد نیز کتابخانه متحرک هستند اما عالم نیستند.
وی با اشاره به اینکه دانشمندان می گویند انسان موجودی ناشناخته است، افزود: اگر انسان ناشناخته است پس بقیه صاحبان علم و دانش باید خلع سلاح شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه مهم ترین مسئله، توجه انسان به خودش است، ادامه داد: انسان یک موجود وابسته است و در ابتدا باید خود را درک کند و اولین چیزی که انسان درک می کند درک خویشتن است.
آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان قبل از اینکه وارد صحنه علمی شود باید فطرت خود را رشد دهد، تصریح کرد: فطرت جنبه های انسانی را پرورش و رشد می دهد.
به گفته وی از بهترین واژه های دینی افراد بی دین بدترین استفاده را کرده اند که یکی از این واژه ها عرفان است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارزش علوم مختلف در پایه دین مشخص می شود، اظهار کرد: علوم یا ارزش حیاتی و یا ارزش رفاهی دارند و ارزش حیاتی آن مقام بالاتری دارد و با هیچ علمی نمی توان ارزش حیات را مشخص کرد و تنها علمی که ارزش حیات را مشخص می کند علم دین است.
آیت الله عبادی با بیان اینکه کمال انسان در سختی ها به وجود می آید، تصریح کرد: خودتان را بسازید و انسان را از دست شیاطین نجات دهید و این با ایمان امکان پذیر است و با منطق شهید مطهری انسان نجات می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار