نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر تقویت اندیشه های ایمانی جوانان تاکید کرد و گفت:فعالیت های حوزه جوانان باید توسعه یابد.
کد خبر: ۳۴۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 11 December 2016

آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: علی رغم اینکه غفلت و فراموشی از خود بسیار خطرناک است اما توجه به خویشتن نیز مسئله‌ای حیاتی و مهم است.

وی با بیان اینکه انسان از لحاظ جسمی، عقلی و رابطه با جهان هستی انسانی معمولی نیست، افزود: حیوانات تنها ابزار لازم برای آن چه خلق شده‌اند را دریافت می‌کنند و کار دیگری از آن‌ها ساخته نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار و هدف حیوانات کوتاه و مشخص است، گفت: ارتباط با جهان خارج برای حیوانات محدود است و تنها می‌توانند بر اساس غریزه خداوندی عمل کنند.

آیت الله عبادی ادامه داد: علی رغم اینکه بسیاری از افراد سیستم انسان را ساده می‌پندارند اما انسان با دیگر مخلوقات خداوند تفاوت‌های زیادی دارد و می‌تواند مؤثر یا مخرب بر جامعه نیز باشد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده است که قابلیت انعطاف پذیری را دارد، افزود: اندام انعطاف پذیر انسان می‌تواند با ابزار مختلف تمرین و ورزش داشته باشد لذا هر کاری از دست او ساخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان با اختراعات و ابتکارات جدید درصدد حذف کردن فاصله‌های زمانی است، بیان داشت: برترین مخلوق خداوند همواره سعی بر ابتکار دارد و این حاکی از این است که هر امری به دست او شدنی است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی نامتناهی است و می‌تواند تمامی امو را علت یابی کند، عنوان کرد: در دنیایی که انواع اندیشه‌های از سوی رسانه‌های غربی به جوانان منتقل می‌شود فعالیت و کار در حوزه ورزش و جوانان باید توسعه یابد.

آیت الله عبادی افزود: در گذشته هر جا ورزشکار و پهلوانی وجود داشته است فرهنگ و اخلاق نیز همراه او بوده اما متاسفانه امروزه برخی از ورزشکاران و جوانان اخلاق و منش  ورزشی را به چیزهای بی ارزش دنیایی می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید از جهت روحی و ایمانی تقویت شوند، بیان کرد: انسان با تمرین و ورزش به هر امری می‌تواند دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سعادت و شقاوت هر انسانی به دست خود است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان باید بیش از هر چیز اندیشه‌های ایمانی جوانان را تقویت کند تا به سمت و سوی بی عدالتی و فحشا کشیده نشوند.

وی با اشاره به اینکه دوستی‌ای که از ناحیه امام خمینی (ره) به ورزشکاران داده شده است را باید حفظ کرد، تاکید کرد: در زندگی تقوا و آزاد فکری را با هیچ چیز دیگری نباید معامله کرد.

محمد اسماعیل افضلی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه ورزش علاوه بر اینکه پدیده‌ای اجتماعی است، اظهار کرد: ورزش می‌تواند تاثیرگذاری خوبی بر سلامت جامعه به خصوص قشر جوان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طیف وسیعی از قشر جوان جامعه به ورزش علاقمند هستند، گفت: مسئولین ذی ربط می‌توانند با ورزش در راستای اهداف دینی و اجتماعی جامعه استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش همگانی می‌تواند به سلامت آحاد جامعه کمک کند، افزود: با توجه به اینکه جوانان سرمایه‌های ارزشمند انقلاب هستند ورزش پتانسیل بسیار خوبی برای این قشر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار