رئیس اداره بهزیستی مهران گفت: تا پایان روز گذشته (دوشنبه) گزارش گم شدن 223 زائر به این ستاد اعلام شد که همه این افراد شناسایی و به همراهان و خانواده هایشان تخویل شدند.
کد خبر: ۳۳۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 22 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ستار ناصری روز سه شنبه  اظهار کرد: زائران گمشده ای که گزارش آنها به این ستاد اعلام شده بین 12 تا 72 سال سن داشتند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون حدود 250 مورد خدمات توانبخشی به زائران معلول و سالمند ارایه و 50 مورد اشیاء گمشده زائران نیز برای پیدا کردن صاحبانشان تحویل گرفته شده است.

وی با اشاره به دایرشدن ستاد گمشدگان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران از 21 آبان افزود: در این ستاد کار ساماندهی و خدمات رسانی به زائران گمشده از سوی کارکنان بهزیستی و مددکاران انجام می شود.

ناصری از زائران خواست گزارش گمشده شدن همراهان خود را به شماره 123 اطلاع دهند تا عملیات جستجو و شناسایی این افراد توسط کارکنان این ستاد در کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد.

رئیس اداره بهزیستی مهران یادآور شد: زائران در صورت گم شدن به این ستاد تحویل می شوند و از طریق کارکنان و مددکاران بهزیستی مستقر در این ستاد کار شناسایی و پیگیری برای تحویل شان به خانواده ها صورت می گیرد.

وی همچنین از استقرار تیم توانبخشی در پایانه مرزی مهران شامل فیزیوتراپ، کارشناس رابط ناشنوایان و روانشناس با هدف ارائه خدمات رایگان به زائران و جامعه هدف خبر داد.

ناصری افزود: خدمات دهی به زائران اربعین حسینی نیز از سوی بهزیستی همگام با سایر دستگاه های اجرایی استان از 20 آبان آغاز شده و تا بازگشت زائران ادامه دارد.

 بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران خارج شده و حدود 550 هزار نفر نیز وارد شده اند، این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار