مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان) گفت: درهمایش «اسناد ملی هویت ملی» از اهداکنندگان برتر اسناد تاریخی که بیشترین مشارکت در شناسایی، جمع‌آوری و اهدای اسناد باارزش تاریخی را داشته‌اند، تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 10 May 2015
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان) از برگزاری همایش «اسناد ملی هویت ملی» همزمان با روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» خبر داد.  

به گزارش فارس، قاسم بلوری از برگزاری همایش «اسناد ملی هویت ملی» همزمان با 19 اردیبهشت روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» خبر داد و اظهار کرد: این همایش با هدف گرامیداشت این روز با حضور فعالان اسناد ملی، فرهیختگان، تاریخ‌پژوهان و مسئولان دبیرخانه و بایگانی ادارات و نواحی آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

   وی عنوان کرد: این همایش با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و در دو بخش افتتاحیه و کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.  

 مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان) افزود: در این همایش از اهداکنندگان برتر اسناد تاریخی که بیشترین مشارکت در شناسایی، جمع‌آوری و اهدای اسناد باارزش تاریخی را داشته‌اند، تجلیل می‌شود.  

 وی ادامه داد: تجلیل از مصاحبه‌شوندگان برتر در راستای حفظ و نگهداری از میراث معنوی و تاریخ شفاهی منطقه غرب کشور و مسئولان دبیرخانه‌ها و بایگانی‌های برتر که به عنوان رابطان این سازمان با ادارات آموزش و پرورش مسئولیت مهمی را به عهده دارند، بخشی دیگری از این همایش است.

   بلوری تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح آگاهی و بهره‌مندی مسئولان بایگانی‌ها و دبیرخانه، با آخرین روش‌ها و دستور‌العمل‌های نحوه شناسایی و ساماندهی اسناد با ارزش تاریخی در ادارات آموزش و پرورش، کارگاه تخصصی با حضور اساتید سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بخش دوم این همایش برگزار می‌شود.  

 وی با بیان اینکه غلامرضا عزیزی رئیس پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی سخنران ویژه این همایش است، از برگزاری نمایشگاه اسناد و عکس‌های تاریخی با عنوان «روزی روزگاری همدان» به مناسبت این روز خبر داد.

   مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان) تصریح کرد: در این نمایشگاه از عکس‌های قدیمی با موضوع زندگی اجتماعی مردم همدان در دهه 1340 شمسی استفاده می‌شود.  
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار