رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی خراسان رضوی گفت: کتابخانه نابینایان به زودی در خراسان رضوی را‌ه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹ 10 May 2015
اکبر شیخ در مراسم گرامیداشت روز اسناد ملی با محوریت معرفی اسناد موقوفه عباسقلی‌خان شاملو که در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اسناد ملی در 17 اردیبهشت 1349 به رسمیت رسید اما شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ادغام دو مناسبت، 19 اردیبهشت را به عنوان روز ملی اسناد کشور انتخاب کرد.

وی افزود: سازمان در سال 81 با کتابخانه ملی ادغام می‌شود و سازمان اسناد و کتابخانه ملی به شکل کنونی شکل می‌گیرد و مراکز استانی نیز برای دقت در جمع‌آوری اسناد، نگهداری صحیح و دسترس آسان و گسترش فعالیت‌ها راه‌اندازی شد.

شیخ با اشاره به اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی خراسان در سال 88 راه‌اندازی شد، اظهار کرد: 400 میلیون سند در خراسان رضوی جمع‌آوری شده که یک میلیون و 350 هزار سند آن قابل نگهداری است و نگهداری از این اسناد سبب آزادسازی 35 هزار متر مربع از فضای ادارات می‌شود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی خراسان رضوی تصریح کرد: یک از اهداف سازمان سبک‌سازی ادارات و دقت بیشتر در حوزه نگهداری از اسناد و میراث مکتوب است، همچنین دولت و استان همه دست به دست هم داده‌اند که مرکز اسناد و کتابخانه ملی خراسان جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی خراسان رضوی از فردا به ساختمان جدید خود انتقال پیدا می‌کند، عنوان کرد: مجموعه تعامل و همکاری با آستان قدس رضوی افزایش یافته و اقدامات و تفاهمنامه‌های خوبی در این راستا منعقد شده است همچنین قرارداد‌های خوبی با کشور‌های منطقه از جمله تاجیکستان منعقد شده که سبب گسترش فعالیت‌ها می‌شود.

شیخ بیان کرد: اندیشگاه فرهنگی اسلامی هرچه سریع‌تر در استان راه‌اندازی می‌شود و بحث‌های علمی و فرهنگی در مکانی خاص صورت می‌گیرد زیرا باید فضا برای پژوهشگران فراهم شود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی خراسان رضوی خبر داد: کتابخانه نابینایان به زودی در خراسان رضوی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: 100 نشست با مسئولان و اساتید و 50 کارگاه آموزشی امسال برگزار می‌شود، همچنین از پنج دستگاه دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، شرکت خدمات بیمه‌ای خراسان، شرکت خدمات بینایی خراسان به دلیل همکاری در حوزه ن'هداری اسناد تقدیر می‌شود.

وی تاکید کرد: برای تحقق اهداف این مرکز عظیم فرهنگی نیاز به کمک و مشورت تمام مسئولان، دانشجویان، نخبگان و فعالان فرهنگی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار