مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: زائران پیاده‌روی اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد بیشتر شده‌اند.
کد خبر: ۳۳۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 16 November 2016
ابوالفضل نوفرستی اظهار کرد: تاکنون8300 نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد 7700 نفر عازم کشور عراق شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 50 درصد به صورت کاروانی با اتوبوس و بقیه زائران با وسایل دیگر حرکت کرده‌اند که از این تعداد 30 درصد خانم‌ها و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تنها ویزای 13 نفر از زائرانی که دیرتر اقدام به نام‌نویسی کردند در حال صدور است، تصریح کرد: بیشتر افراد ویزای خود را دریافت کرده و هیچ‌گونه تخلفی در این زمینه گزارش نشده است.

نوفرستی با اشاره به اینکه از تاریخ سوم آذرماه ثبت نام مجدد برای سفر به عتبات عالیات آغاز می‌شود، بیان کرد: براساس اعلام سازمان حج و زیارت، زائران تا 28 آبان فرصت دارند برای دریافت ویزا در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

وی با بیان اینکه مرز چزابه، مرز خروجی زائران استان است، عنوان کرد: زائران در این مرز از موکب شهدای منا و نمایشگاهی که افتتاح شده است دیدن کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و آداب و رسوم مهمان را به جا بیاورند.

نوفرستی با اشاره به اینکه هنگام ورود به عراق تا خروج از این کشور زائرین تحت پوشش این بیمه قرار دارند، خاطرنشان کرد: همه زائرین اربعین حسینی که از طریق سامانه سماح ، ویزا می‌گیرند، بیمه می‌شوند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار