حجت الاسلام عبادی در صحن علنی مجلس:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است رئیس جمهور به مردم گزارش دهد که برای حل مشکل آنها چه کاری کرده است چرا که اگر برنامه‌ای هم ندارید لااقل عذرخواهی کنید.
کد خبر: ۳۲۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 14 November 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق میان دستور مجلس، اظهارکرد: با گذشت حدود دو سال از سفر هیأت دولت، هنوز خبری از تصمیم دولت برای اجرایی شدن راه‌آهن و طرح انتقال آب وجود ندارد.
 وی با بیان اینکه امروز دولت هیچ برنامه جامعی برای انتقال آب برای نقاط بحران زده کشور ندارد، گفت: مشخص نیست چگونه و ظرف چند سال ‌آبرسانی به استان‌های بی‌آب کشور صورت می‌گیرد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور آیا خبر دارید روستائیان ما آب برای خوردن ندارند و بسیاری از روستائیان بیرجند به دلیل از دست دادن کشاورزی به واسطه خشکسالی 18 ساله از بیکاری رنج می‌برند اما دولت شما هیچ برنامه جامعی برای اشتغال آنان ندارد؛ به داد روستائیان برسید.
حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: اگر انتقال آب در کوتاه مدت انجام پذیر نیست لااقل وزیر کشاورزی و آقای نوبخت را موظف کنید تا اعتبار مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های آبخیزداری استان قرار دهد تا شاید جلوی مهاجرت روستائیان گرفته شود.
وی بیان کرد: طی 10 سال گذشته حدود 50 درصد روستائیان استان خراسان جنوبی مهاجرت کرده‌اند و امروز عمدتاً روستائیان باقیمانده فقط از یارانه ارتزاق می‌کنند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است رئیس جمهور به مردم گزارش دهد که برای حل مشکل آنها چه کاری کرده است چرا که اگر کاری نکردید لااقل بگویید چه برنامه‌ای برای آینده آنها دارید و اگر برنامه‌ای هم ندارید لااقل عذرخواهی کنید.
حجت الاسلام عبادی گفت: باید برای محاکمه همه وزرایی که از گذشته تاکنون نسبت به  بحران آب با سوء مدیریت بی‌توجهی کردند، اقدام شود چراکه باید پاسخ این سوء مدیریت‌ها داده شود.
وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهید دولت گرفتار روزمرگی و بحث‌های سیاسی شود، گفت: دولت به رونق صنایع دستی، فرش و بنگاه‌های زود بازده توجه ویژه کند.

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در این شرایط، تمرکز و تحرک لازم در دولت وجود ندارد؛ از طرف دیگر توجه ویژه‌ای نسبت به عدالت بین استان‌ها وجود ندارد که نمونه بارز آن را می‌توان در اعتبارات استان‌های مختلف دید.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دولت در کم کردن فاصله استان‌های محروم با استان‌های برخوردار موفق نبوده است، افزود: به طوری که استان‌های دارای اعتبارات مناسب در بودجه سالیانه و پروژه‌هایی همچون انتقال آب هستند آن هم به این دلیل که در کابینه شما افرادی از آن دیار صاحب منصب هستند؛ برای رضای خدا و خلق جلوی این بی‌عدالتی را بگیرید.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت دو سال متأسفانه هنوز مشکل سهامداران پدیده و سپرده‌گذاران میزان حل نشده است؛ متذکرشد: تقصیر مردم چیست که باید چوب کوتاهی‌ها و عدم نظارت دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی را بخورند؛ آن هم مردمی که ولی‌نعمتان ما هستند و نباید به آنها ظلم کنیم.
وی بیان کرد: ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها و مشکلات مباحث فرهنگی و بی‌توجهی به آن است و باید مباحث فرهنگی در آموزش و پرورش، آموزش عالی و علوم پزشکی جدی گرفته شود.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی دقیق و گذاشتن افراد توانمند در معاونت پرورشی نسلی بهتر از گذشته به جامعه تحویل دهد تا نسلی بهتر و کامل‌تر تحویل جامعه داد تا بسیاری از نابسامانی‌ها حل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار