از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نحوه برخورد با ایران همواره از اصلی ترین و کانونی ترین مسائل کارزار انتخاباتی ریاست‌ جمهوری آمریکا بوده است.
کد خبر: ۳۲۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 11 November 2016
  خبرگزاری میزان، سرانجام پس از ماه‌ها هیاهو و سروصدای فراوان روز چهارشنبه نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام شد و علی‌رغم پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها و فضای حاکم بر رسانه‌های مسلط جهان، این دوره سکان هدایت کاخ سفید به دونالد ترامپ سپرده شد.
 
از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، موضوع ایران همیشه از اصلی ترین و کانونی ترین مسأله کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا بوده که رقبای انتخاباتی سعی می کنند با وعده ادعای ایجاد مانع در راه قدرت گیری ایران در منطقه در حوزه‌های مختلف توجه طبقه حاکمه آمریکا را به خود جلب کنند.
 
اکنون که دونالد ترامپ برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی شد،با نگاهی به اظهارات و ادعاهای او در رقابت انتخاباتی‌اش با هیلاری کلینتون می توان تاحدی راهبرد کلی دولت آتی آمریکا  در برخورد با ایران را حدس زد.
 
دونالد ترامپ بارها در خصوص مهمترین و چالشی‌ترین موضوع سال های اخیر بین آمریکا و ایران یعنی توافق هسته ای اعلام کرده که برجام توافقی فاجعه بار برای آمریکا بوده چرا که دولت آمریکا درمقابل دریافت امتیازات ناچیزی امتیازات فراوانی به دولت ایران اعطا کرده‌است.
 
ترامپ همیشه ضمن تاکید بر مخالفت صریح خود با توافق هسته ای با ایران مدعی می‌شود در زمان ریاست جمهوری او ایران هیچ‌گاه اجازه نخواهد یافت به سلاح اتمی دست یابد و برای تغییر مفاد برجام به نفع آمریکا سعی می کند که با دوبرابر و سه‌برابرکردن تحریم‌های فعلی آمریکا، ایران را مجبور کند تا دوباره پای میز مذاکره بنشیند.
 
رئیس‌جمهور جدید آمریکا در مناظره اول خود با نامزد دموکرات ها با اشاره به اینکه برجام امنیت اسرائیل را به خطر انداخته مدعی شد که برجام یکی از شاهکارهای سیاست خارجی هیلاری کلینتون است چرا که ایران در زمان تواق هسته ای در نتیجه تحریم های آمریکا دربدترین شرایط خود قرار داشت اما با برجام، ایران اکنون به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.
 
رئیس‌جمهور آمریکایی‌ها در خصوص دستگیری و بازداشت ملوانان آمریکایی از سوی نیروی دریایی کشورمان و گشت‌زنی قایق های تندرو در نزدیکی کشتی‌های جنگی آمریکاو هشدار به ناوشکن‌های آمریکایی به عدم ورود به حریم دریایی ایران مدعی شد که در زمان ریاست‌جمهوری او نیروی نظامی آمریکا چنان تقویت می شود که هیچ کشوری جرات شوخی کردن با آن را نداشته باشد و هر قایق تندرویی که برای ناوشکن‌های آمریایی در آبهای خلیج فارس ایجاد مزاحمت کند هدف گلوله تفنگداران دریایی آمریکا قرار خواهند گرفت.
 
ترامپ در مناظره دوم با رقیب خود با ادعای اینکه ایران حامی تروریسم است درعین حال در موقعیت‌های دیگر نیز پرداخت نقدی دولت اوباما به ایران را نوعی باج‌دهی دانست.
 
وی اما در خلال حمله به  سیاست های رقیب خود بارها به این واقعیت اذعان کرد که آمریکا برنامه مشخصی برای نابودی داعش ندارد و حتی دولت آمریکا خود از موسسان گروهک داعش است و ایران  همراه با ارتش سوریه از پیشتازان مبارزه جدی با تروریستهای داعش بوده است.
 
دونالد ترامپ در آخرین مناظره نامزدهای اصلی انتخابات آمریکا ضمن نقد سیاست خارجی آمریکا در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه و با تکرار اینکه سیاستهای دولت اوباما و هیلاری کلینتون موجب قدرتمندشدن ایران شده  گفت: تنها برنده اصلی عملیات آزادسازی موصل کشور ایران است و هم اکنون ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده و قصد دارد که در اوضاع عراق دست برتر پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار