استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برجام دروازه های جهان را به روی جمهوری اسلامی ایران گشود و کشور امروز از جایگاه شایسته ای در سطح جهان برخوردار است.
کد خبر: ۳۲۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 05 November 2016
علی اوسط هاشمی شب گذشته در جمع معتمدان، ریش سفیدان و اعضای شورای اداری شهرستان دلگان اظهار داشت: امروزه جهانیان برای سرمایه گذاری و رابطه با جمهوری اسلامی ایران از یکدیگر سبقت می گیرند که این از دستاوردهای برجام در دولت تدبیر و امید است.
وی گفت: برجام موفقیت بزرگی برای کشور است که باید از این فرصت برای توسعه ایران اسلامی در بخش های مختلف و ارتباط با جهانیان استفاده کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از دلگان به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان نام برد و بیان کرد: تنوع کشت، خاک مستعد و استفاده از زمین های این شهرستان در چهار فصل سال نعمت بزرگی به حساب می آید که خداوند به مردم این منطقه داده است.
استاندار سیستان و بلوچستان از مردم منطقه خواست با استفاده از تسهیلات بانکی بلاعوض دولت سامانه آبیاری تحت فشار را با هدف بهینه سازی کشت و تولید در مزارع خود اجرا کنند.
هاشمی افزود: کشاورزان سیستان و بلوچستان باید به سمت کشت های صنعتی بروند که عملکرد بهتر و بیشتری دارد.
وی کشت هندوانه را خط قرمز برای کشاورزان دلگان دانست و اظهار داشت: با توجه به مصرف آب بالای این محصول، کشاورزان نباید زمین های خود را به کشت هندوانه اختصاص دهند این شهرستان ظرفیت های خوبی برای کشت محصولات دیگر از جمله حنا، چای ترش، گندم و دانه های روغنی دارد بر این اساس مردم منطقه باید به کشت این محصولات روی بیاروند و با برند دلگان تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.
وی همچنین خبر از گازرسانی به دلگان در سال آینده داد و گفت: بیمارستان شهرستان نیز به عنوان یکی از نیازهای منطقه از 10 تختخوابی به 64 تختخوابی ارتقا یافته و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا امام جمعه و فرماندار دلگان نیز در این نشست از خدمات دولت در منطقه قدردانی کردند و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان، آسفالت راههای روستایی و ایجاد موسسه آموزش عالی را خواستار شدند که استاندار سیستان و بلوچستان در این رابطه قول پیگیری داد.
بازدید از طرح های مختلف از جمله عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی، تعریض و پلسازی و روکش آسفالت محور اصلی دلگان - زهکلوت و بلوار امام علی(ع)، مزرعه حنا و مجتمع کشت و صنعت جلگه، دیدار و سرکشی از خانواده شهید مدافع حرم نظرمحمد بامری و شرکت در نمازجمعه تشیع دلگان از مهمترین برنامه های استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان دلگان است.
دلگان در 400 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار