فصل مشترک خطبه های ائمه جمعه فارس اشاره به عهدشکنی ها و ستم های آمریکا و لزوم تکیه بر داخل و دست کشیدن از این کشور جهان خوار است./جوانان افسرده اند/هنجارشکنان پاسارگاد غافل یا جیره خوارند/ /صدای فروپاشیدن آمریکا می آید/ چرا رسانه ها حضرت سلمان را معرفی نمی کنند/ علم برای آرامش است نه وحشت/ جامعه با فقر فرهنگی شدیدی مواجه است
کد خبر: ۳۲۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 04 November 2016
به گزارش تابناک فارس:فصل مشترک خطبه های ائمه جمعه فارس اشاره به عهدشکنی ها و ستم های آمریکا و لزوم تکیه بر داخل و دست کشیدن از این کشور جهان خوار است.
 
جوانان افسرده اند
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به مسائل فرهنگی گریبان‌گیر جامعه گفت: افسردگی جوانان بیکار که از آینده خود بیم دارند را کسی نمی‌تواند انکار کند که روی‌گردانی از ارزش‌ها ریشه در همین علت دارد.
امام‌جمعه شیراز به زندگی مردم در خانه‌های تنگ و کوچک و آپارتمان‌ها که به‌نوعی زندان مبدل شده اشاره کرد و بیان داشت: مردم مجبورند اوقات فراغت خود را در پارک‌ها بگذرانند که وضعیت اسفبار آن را مشاهده می‌کنیم.
وی تصریح کرد: سال‌های سال دشمن قومیت‌گرایی و ناسیونالیست افراطی، باستان‌گرایی در قبال اسلام‌گرایی را تقویت کرده که البته در استان فارس بیش از نقاط دیگر کشور قابل‌مشاهده است.
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: جوانان جامعه افسرده هستند اما مشکل آن ها با ولنگاری فرهنگی از بین نمی رود بلکه موضوع اصلی اشتغال است.
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس گفت: افسردگی جوانان بیکار که از آینده خود بیم دارد را کسی نمی ‌تواند انکار کند که روی‌ گردانی از ارزش ‌ها ریشه در همین علت دارد.
ایمانی افزود: رفع مشکل بیکاری به تنهایی با حضور دولت برطرف نمی شود بلکه ثروتمندان جامعه و ایرانیان خارج از کشور هم باید حضور داشته باشند.
امام جمعه شیراز بیان کرد: دولت نیز باید به طور واقعی برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کند و اجازه سنگ اندازی در این مسیر را به کسی ندهد. 
 
هنجارشکنان پاسارگاد غافل یا جیره خوارند
امام‌ جمعه اقلید با انتقاد از هنجارشکنی افرادی که در هفتم آبان‌ماه جاری به طواف و سجده کردن پرداختند و علیه ارزش‌های نظام اسلامی و ... شعار سر دادند، گفت: این افراد غافل یا جیره‌خوار آمریکا و ... بودند.
 
صدای فروپاشیدن آمریکا می آید
امام‌جمعه اشکنان گفت: آمریکا در میان ملت‌های منطقه هیچ جایگاهی ندارد و صدای فروپاشیدن آن نزدیک‌تر شده است.
 
 چرا رسانه ها حضرت سلمان را معرفی نمی کنند
خطیب جمعه کازرون گفت: دستگاه‌های فرهنگی کشور به‌ویژه رسانه ملی در معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی صحابی بزرگ پیامبر(ص) حضرت سلمان کار چندانی صورت نداده است.
 
علم برای آرامش است نه وحشت
امام‌جمعه قائمیه گفت: پیشرفت علمی در صورتی ارزشمند است که سبب آرامش شود نه اینکه ترس، وحشت و اضطراب مردم را در پی داشته باشد.
 
 جامعه با فقر فرهنگی شدیدی مواجه است
خطیب جمعه مرودشت در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی، اساس هر کشور و ملت را فرهنگ آن کشور عنوان کرد و افزود: فرهنگ عمومی اساس ارتقا و یا انحطاط هر کشور بوده که زمینه‌ساز رشد و بالندگی یا عقب‌ماندگی و عدم پیشرفت جوامع است.
احمدی تقویت فرهنگ عمومی اصیل ایرانی اسلامی را وظیفه همگان دانست و اضافه کرد: امروزه جامعه با فقر فرهنگی شدیدی از عدم استفاده از دموکراسی و مردم‌سالاری دینی گرفته تا فراموشی جنایات دشمنان نظام توسط یک عده و بدحجابی و بی‌بندوباری توسط برخی در محافل و مجالس و خیابان‌ها و نصب تابلوهای تبلیغاتی کشورهای بیگانه توسط معدودی از مغازه‌داران و عدم رعایت نکات بهداشتی و طب اسلامی و روی آوردن به شیوه‌های نوین ماشینی و... مواجه هستیم که همگی زمینه‌ساز نفوذ فرهنگی دشمنان نظام را به دنبال داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار