معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: ۴۲ هزار و ۳۴ نفر از شهروندان و گردشگران قزوین در ۶ ماه نخست سال جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کردند.
کد خبر: ۳۲۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 01 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، صادق آریان در این باره اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی قجر از مراکز محوری و مهم قزوین در جذب گردشگر محسوب می‌شود و در مناسبت‌های مهمی همچون نوروز، جشنواره‌های روز قزوین و بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز گردشگر زیادی را داشته است.

وی افزود: در این مدت  گردشگرانی از کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان، آمریکا، آلمان، تایلند، بلژیک، انگلیس، مجارستان، مکزیک، هلند، فرانسه، سوئد، دانمارک، بحرین و گردشکران ایرانی از شهرهای جنوبی، تهران، اصفهان، کرج، سمنان، کرمان و یزد از این موزه بازدید کردند.

آریان یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف نظیر روز معلم، ولادت حضرت زهرا (س)، روز آزادگان، آزاد سازی خرمشهر و هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه به صورت رایگان یا نیم بها بوده و به آنان بسته‌های فرهنگی و گردشگری اهدا شد.

وی اضافه کرد: این موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر نیز شش شغل حجامت، مکتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

آریان در پایان گفت: حمام قجر یکی از کهن ترین و بزرگترین گرمابه های قزوین است که توسط امیرگونه خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبید زاکان فعلی این شهر بنام حمام شاهی ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار