نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هم‌اکنون از بازار افغانستان به صورت اصولی استفاده نمی‌کنیم، گفت: باید از ظرفیت مرز به عنوان قوی‌ترین دروازه صادرات ایران به افغانستان 30 میلیونی استفاده شود.
کد خبر: ۳۲۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 31 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، جلیل رحیمی اظهار داشت: در واقع وجود مرز در مجاورت شهرستان‌هایی مانند تایباد و تربت جام نه تنها برای آنها سودی به همراه نداشته بلکه تنها سبب بروز ناامنی و ترویج موضوعاتی مانند قاچاق بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات در عملکرد مرز و گمرک در مجاورت این شهرستان‌ها وجود دارد، بیان کرد: برخی از اقدامات مانند تسریع راه‌آهن و شفاف‌سازی حساب‌های منطفه دوغارون باید در دستور کار قرار گیرد تا عواید مرز بیش از پیش مشخص شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون شاهد هستیم که چینی‌ها و هندی‌ها تا پشت مرزهای ما آمده و بازارهای ولایت هرات را تسخیر کرده‌اند، تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشت تا از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد اما هم اکنون این اتفاق نیفتاده و شاهد هستیم که بخشی از جمعیت استان در فقر شدید زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون از بازار افغانستان به صورت اصولی استفاده نمی‌کنیم، تصریح کرد: باید از ظرفیت مرز به عنوان قوی‌ترین دروازه صادرات ایران به افغانستان 30 میلیونی استفاده شود؛ هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که ترک‌ها، هندی‌ها و چینی‌ها تا پشت مرزهای ما در بازار هرات آمده‌اند اما ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار