مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن کرمانشاه:
مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 10 درصد از هدف تعریف‌شده سرشماری حضوری در استان کرمانشاه تحقق یافته است، گفت: این آمار روزانه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۱۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 25 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،طهمورث الیاسی امروز اظهار داشت: سرشماری یکی از کامل‌ترین و موثرترین روش‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی کشور محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن شمارش تمامی افرادی است که در کشور زندگی می‌کنند و اطلاعات جمعیت‌شناختی در مورد خصوصیات هر یک از افراد به طور جداگانه به دست می‌آید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در بعضی از سرشماری‌های عمومی نفوس علاوه بر تعداد افراد و ثبت خصوصیات آن‌ها اطلاعاتی نیز در خصوص مسکن خانواده‌ها و نوع بیمه آن‌ها جمع‌آوری می‌شود که به آن سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌گویند.

الیاسی با بیان اینکه در گذشته سرشماری‌ها هر 10 سال یک‌بار انجام می‌شد، ادامه داد: اکنون سرشماری هر پنج سال یک‌بار انجام می‌شود و در سرشماری عمومی نفوس و مسکن داده‌ها و اطلاعات پایه‌ای درخصوص تعداد‌، ساختار، ویژگی‌های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه بیان کرد: نتایج حاصل از سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌تواند تصویری از وضع کل جمعیت، نیازمندی‌ها، توانایی‌های آن و واحدهای مسکونی در کشور برای برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران، سیاست‌گذاران، پژوهشگران و سایر کاربران ترسیم کند و براساس آن تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به سمت وضعیت مطلوب پیش رود، لذا مسیر تحولات در آینده تا حدودی پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه از سوم تا 28 مهر‌ماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی صورت گرفته است، گفت: خانواده‌ها با مراجعه به سایت سرشماری 95 www.sarshomari95.ir اطلاعات خود را ثبت و کد آماری 12 رقمی را دریافت کرده‌اند.

الیاسی با بیان اینکه تا‌کنون 200 هزار خانوار در استان کرمانشاه اطلاعات خود را در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی و خودتکمیلی ثبت کرده‌اند، یادآور شد: هدفی که برای سرشماری اینترنتی در استان تعریف شده بود 16 درصد بود که کاملا تحقق یافت.

وی از 28 مهرماه لغایت 28 آبان‌ماه سرشماری را به صورت حضوری اعلام کرد و افزود: ماموران سرشماری ملبس به جلیقه‌ای به رنگ طوسی با آرم سرشماری در پشت آن و کارت شناسایی در سمت چپ روی جلیقه خود هستند و با استفاده از تبلت به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند‌.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه گفت: در مواردی که مردم نسبت به صحت ماموران آمارگیر شک یا ابهامی دارند می‌توانند با ستاد سرشماری که در فرمانداری‌ها مستقر هستند، تماس بگیرند.

این مسؤول با بیان اینکه ماموران سرشماری باید نهایت دقت را در ثبت و مقایسه کد آماری به صورت فنی و تخصصی داشته باشند، گفت: خانوار‌هایی که به روش اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند کد رهگیری و دیگر خانواده‌ها شناسنامه، کارت ملی، کدپستی، شماره تماس، نوع بیمه، آدرس محل و نوع سکونت را به ماموران تحویل دهند.

الیاسی با بیان اینکه تاکنون 10 درصد از هدف تعریف شده سرشماری حضوری در استان کرمانشاه تحقق یافته است، متذکر شد: خانواده‌های که با مراجعه ماموران آمارگیر غایب هستند، ماموران برچسب‌هایی که در آن شماره تماس و کد خاصی درج شده است را بر روی درب منزل می‌چسبانند.

وی ادامه داد: خانوارها غایب می‌توانند با صورت تلفنی اطلاعات خود را به ماموران آمارگیر اطلاع دهند و یا با مراجعه به سایت سرشماری با استفاده از کدی که ماموران آمارگیر در کاغذی درج کرده‌اند و به داخل منزل یا بر روی در چسباند‌ه‌اند اطلاعات خود را وارد کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه به خانواده‌های که به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند ولی قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند،گفت: این خانوارها از از اول تا  هشت آبان‌ماه فرصت دارند به سایت سرشماری مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

الیاسی در پایان یادآور شد: مردم از محرمانه بودن اطلاعات خود اطمینان کامل داشته باشند بعد از پایان سرشماری نتیجه آن به‌صورت کشوری و سپس استانی و منطقه‌ای اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار