کد خبر: ۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 05 May 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،با توجه به الزام فدراسیون جهانی برای رعایت استانداردهای ایمنی و دریافت همولوگ برای خودروهای شرکت کنندگان، تنها تیمی که موفق به اخذ این تاییده ها از سوی فدراسیون جهانی جهت شرکت در رالی بین المللیخاورمیانهدر شیراز شده است، تیم " یوتاپ میتسوبیشی" است.

در واقع بقیه تیم های ایرانیبه علت عدم دریافت این تاییده هاتنها امکانشرکت در مسابقه را خواهند داشتو در رنکینگ بخش بین المللی رتبه آنها لحاظنخواهد شد .

صدیقنماینده ایران در رقابت های رالی خاورمیانه گفت: نقش یوزپلنگ ایرانی روی خودروهای شرکت کنندگان ایرانی در رالی خاورمیانه در استان فارس نقش بسته است. همچنین پرچم مقدس ایران جلوتر از یوز ایرانی که در حال دویدن است به تصویر کشیده شده است.

لاله صدیق افزود: رالی خاورمیانه اولین رالی است که درایران بصورت رسمی برگزار می شود و برهمین اساس رویخودروهای شرکت کنندگان کشورمان طرح یوز ایرانی و پرچم مقدس ایران نقشبست.

تصویر یوزپلنگ ایرانی با هدف جلب توجه جامعه جهانی برای حمایت از این گونه نادر حیوانی و جلوگیری از انقراض آن، پیش از این روی پیراهن ملی پوشان فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ نقش بسته بود.

تیم یوتاپ میتسوبیشی به کاپیتانی لاله صدیقبعنوان تنها خانمی که در تمام خاورمیانه در مسابقات رالی شرکت می کند، و آقای اکبر نژاد از قهرمانان آفرود ازخودرو های لنسر ۱۶۰۰ سی سی استفاده می کنند.

خودروهای فوق را شرکت آرین موتور، نمایندگی رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن،در اختیار این تیم قرار داده است.

به گفته رضا مزینانی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت آرین موتور، این شرکتدر راستای اهدافعالی سازمانیخود و در جهت عملبه تعهدات اجتماعی برخود مفروض داردکه از فعالیت های ورزشکاران ایرانیبخصوص دررشته اتومبیلرانی حمایت کند.

به گفته وی تیم یوتاپ میتسوبیشی علاوه بر رالی بین المللی خاورمیانه در شیراز در ۵ مسابقه رالی دیگر سال ۹۴ طبقتقویم مسابقات رالی فدراسیون اتومبیلرانی ایران شرکت خواهد کرد که البته قطعا رالی خاورمیانه اولین و مهمتریناین مسابقات خواهد بود.

مزینانی اظهار امیدواری کرد که خانم لاله صدیق و هم تیمی ایشان آقای اکبرنژاد بتوانند در این رقابت بین المللی که در داخل کشور برگزار می شود،مقام مناسبی را کسب نمایندو از توانمندی ورزشکارانایرانی در عرصه بین المللی دفاعکنند.

به گفتهکامران طالبی فرد، سرپرست بازاریابی آرین موتور،خودروهای مذکور مشابه خودرو های لنسر ۱۶۰۰ سی سی تیپ ۲ هستند که توسط شرکت آرین موتور به بازار داخلی عرضه شده است .

طبق گفتهوی این خودرو ها از موتور استاندارد ۱۶۰۰ سی سی و گیربکس دنده ای استفاده می کنند و طبق قوانین مسابقات لوازم غیر ضروری آنها حذف شده است.

این خودروها دارای تاییده استاندارد های ۵۲ گانه داخلی بر گرفته از استاندارد اتحادیه اروپایاهمولوگیشنهستند که به تایید فدراسیونجهانی و فدراسیون اتومبیلرانی ایران رسیده است .

به گفته کامرانطالبی فرد، آرین موتور با توجه به ریشه ورزشی و پیشینه بسیار قوی میتسوبیشی در مسابقات رالی ، قدم در این راه گذاشته استو در جهت حمایت از ورزشکاران ایرانی و عمل به تعهدات اجتماعی خود اقدامبه اسپانسری تیمرالی یوتاپمیتسوبیشی کرده است .

به گفته وی همچنینتیم قطر یک راننده زن به اینمسابقات اعزام کرده است . که البته ویدارایملیت آلمانیاصل است .

در مسابقات بین المللیرالی خاورمیانه شیراز که سومین مرحله از مسابقات رالی خاورمیانه می باشد علاوه بر تیم یوتاپ میتسوبیشی بعنوان تنها نماینده رسمی ایران ، ۱۱ تیم خارجی از کشور های منطقهخاورمیانه و حوزه خلیج فارسشرکت می کنند . رانندگاناین۱۱ تیم از ۳۰ ملیت مختلفآسیایی ، آفریقایی و اروپاییمی باشند .

این مسابقات از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ اردیبهشت ماه دراستان فارس برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار