کد خبر: ۳۰۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 05 October 2016

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس ایلام گفت: هم‌اکنون در استان 92 فضای آموزشی فرسوده تخریبی وجود دارد و 91 فضای آموزشی هم نیازمند مقاوم‌سازی است.

به گزارش ایسنامنطقه ایلام «سعید هژبری» پدر مور وضعیت نوسازی مدارس استان ایلام، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، حذف کلاس‌های کانکسی، ساخت کلاس‌های استاندارد، تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده و غیر ایمن، توجه به مناطق محروم، مقاوم‌سازی مدارس زلزله‌زده، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس، توسعه فضاهای ورزشی از اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس این استان است که به ‌صورت جدی تحقق آنها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا اعتبارت از منابع مختلف تأمین می‌شود، افزود: جذب اعتبارات نسبت سه سال گذشته 12 درصد رشد داشته و از منابع ملی هم اعتبارات خوبی جذب ‌شده است.

هژبری با تأکید بر اینکه برخی اعتبارات به‌ صورت اوراق اسناد خزانه اسلامی تامین می‌شود که لازم است پیمانکاران در این راستا متقاضی شده و به‌ جای پرداخت نقدی از این اوراق استفاده کنند تا مشکل این دستگاه‌ نیز حل شود، تصریح کرد: در استان 79 پروژه در قالب 282 کلاس درس و 60 هزار 600 مترمربع زیربنا در دست اجرا داریم که برای این پروژه‌ها 530 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مشارکت خیرین در طول سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است، عنوان کرد: در سال جاری از تعداد پروژه‌های یاد شده 47 پروژه با مشارکت خیرین با استعداد 146 کلاس درس و 25 هزار مترمربع در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام تاکید کرد: در ساخت این پروژه‌ها میزان مشارکت خیرین 143 میلیارد ریال است که در این‌ بین حضور بنیاد برکت بسیار پررنگ بوده، به‌ طوری ‌که این بنیاد از ابتدا تاکنون 31 پروژه آموزشی و فرهنگی شامل 165 کلاس درس به مساحت 30 هزار مترمربع در استان احداث کرده و اعتباری که برای این پروژهها صرف می‌شود 144 میلیارد ریال است و از این تعداد 25 پروژه به بهره‌براری رسیده که جا دارد از زحمات این بنیاد در عرصه توسعه و عمران جامعه قدردانی کرد.

هژبری به وجود 37 مدرسه چادری در استان برای عشایر کوچ رو اشاره و افزود: برای بهره‌برداری از 76 مدرسه در استان 550 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری تعداد 17 پروژه با استعداد 55 کلاس درس و 10 هزار و 400 مترمربع زیربنا و 15 میلیارد ریال هزینه تحویل آموزش ‌و پرورش شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات مدارس نیازمندهای زیادی داریم و متأسفانه با محدودیت‌های اعتباری نیز مواجه هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام ادامه داد: علی‌رغم مشکل اعتباری با تلاش و کمک خیرین توانسته‌ایم بخشی از نیازهای تجهیزاتی مدارس را برآورده کنیم و در آستانه سال تحصیلی جدید نیز تجهیزات آموزشی کلاس مدارس استان معادل 11 هزار و 600 میلیون ریال خریداری و به آموزش ‌و پرورش تحویل داده‌ شده است.

هژبری در پایان ضمن تقدیر از حمایت استاندار از اداره کل نوسازی مدارس استان، گفت: هم‌اکنون در استان 92 فضای آموزشی فرسوده تخریبی وجود دارد که 91 فضای آموزشی هم نیازمند مقاوم‌سازی است


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار