وزیر آموزش و پرورش از ورود یک میلیون 400 هزار کلاس اولی و بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 21 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه ها و غنچه ها که در مدرسه فازمه زهرا در مهرشهر کرج در حال برگزاری است، بیان کرد: امسال یک میلیون و 400 هزار نو‌آموز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و معلمان و آموزگاران که بار اصلی آموزش و پرورش را به دوش می‌کشند، نقش مهمی در فرایند آموزشی و پرورشی این دانش‌آموزان دارند.

وی ادامه داد: آمار امسال رشد دانش‌آموزی بیش از 25 هزار نفر را در سراسر کشور نشان می‌دهد و به طور کلی 7 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در سال تحصیلی 95 – 96 تحصیل خود را آغاز می کنند.

فانی با بیان اینکه امسال بیش از 13 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند گفت: به طور مجموع 200 هزار دانش‌آموز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده‌ است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: شهید حسین فهمیده یکی از دانش‌آموزانی است که از استان البرز در جبهه‌ها حضور پیدا کرد و با فرمایش رهبری این دانش‌آموز رهبر همه ما است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی امسال بیش از 5 هزار و 500 کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه شده که 30 درصد آن‌ها توسط خیرین مدرسه‌ساز بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسئله مشارکت نهاد‌های مربوطه در امر تعلیم و تربیت گفت: نهاد‌های ذیربط تعامل بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند تا کیفیت این نهاد‌ آموزشی بیش از پیش ارتقا یابد.

وی یادآور شد: کودکان و نوجوان باید قدر دوران مدرسه را بدانند و آن را بهترین زمان برای یادگیری به شمار آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار