کد خبر: ۲۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 29 April 2015
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: تعریف درستی از صنایع هایتک وجود ندارد.
رامین ربیعی به ایسنا گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان استان برای دریافت موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری با مشکلاتی مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد:‌ این شرکت‌ها به خاطر محدودیت‌های سازمان محیط زیست نمی‌توانند فضای تولید انبوه خود را درمحدوده شهر و نزدیک به فضایی که درآن مستقرهستند، احداث کنند.
ربیعی افزود: بیشتر صنایع هایتک سبز و فاقد آلودگی هستند ولی به دلیل  قانون محدودیت در استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری شهرها برای دریافت پروانه بهره‌برداری خود به مشکل بر می‌خورند.
وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته برخی از صنایع از قانون مذکور استثنا شده‌اند و ما نیز به دنبال استثنا کردن صنایع هایتک استان از این قانون هستیم.
این مسئول گفت: ازآنجایی که هنوز مرجع مشخصی برای تعیین کردن این که کدام صنایع هایتک هستند  وجود ندارد در این زمینه با اختلافاتی با محیط زیست مواجه شده‌ایم .
وی یادآورشد: محیط زیست استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هنوز به تعریف واحدی از صنایع هایتک نرسیده‌اند.
معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: در مرحله نخست سعی می‌کنیم با برگزاری جلسات مشترک با محیط زیست مجوز استثنا شدن این صنایع از قانون مذکور را بگیریم و این موضوع را به صورت استانی حل کنیم.
وی در پایان گفت: اگر نتوانستیم به وحدت رویه‌ای با محیط زیست درخصوص این موضوع برسیم ناچاریم درسفر رییس جمهور به استان این موضوع را مطرح کنیم تا در نهایت درصورت تایید در دستورکار قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار