امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، 5 طرح صنعتی در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۹۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 10 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک سفر یک روزه وارد استان شد و ضمن افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی، از کارخانه های شرکت مارال صنعت جاوید و شرکت تولیدی بطری های سبک ارومیه، واحد تولیدی نگین سفال و واحد آتا درب، تولیدکننده درب های صنعتی و ضدسرقت در سلماس و علاوه بر آن از شرکت آذرکابل خوی و طرح توسعه نساجی خوی بازدید کرد.

محمدرضا نعمت زاده ظهر امروز در مراسم بهره برداری از طرح توسعه کارخانجات نساجی شهرستان خوی اظهار داشت: خوی از گذشته یک شهر فرهنگی با مشاهیر بزرگ بوده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت این شهر و وجود کارخانجات مجهز نساجی در خوی پیشنهاد اضافه کردن واحد دوزندگی در کارخانجات نساجی خوی داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون محدودیت پنبه در کشور وجود دارد اما می‌توان با واردات و تبدیل آن به محصول نهایی کار را پیش برد و ارزش افزوده برای کشور در صنعت نساجی ایجاد کرد.

نعمت زاده گفت: آنچه که پس از بازدید از شهرک صنعتی خوی مشاهده شد این بوده که این شهرک یک مجموعه شاداب و سرپا بوده و چون مرز رازی به عنوان یکی از امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرزهاست پس این مرز نیاز مبرم به توجه خاص در بخش صادرات و واردات دارد تا از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر 13 هزار واحد نیمه تمام یا طرح توسعه یافته در کشور به بهره برداری رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اخیراً پس از بررسی‌های مشترک با وزارت جهادکشاورزی تعرفه انواع تخم کدو و آفتابگردان از چهار درصد به 10 درصد افزایش یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار