کد خبر: ۲۹۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 09 September 2016
تابناک / مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان گفت: 330 نفر در گیلان در انتظار نوبت پیوند کلیه هستند که 95 درصد آنها زیرخط فقر بوده و کمک خیران می‌تواند به این بیماران زندگی دوباره ببخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هوشنگ رضوان‌پناه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با اشاره به نیاز این انجمن کمک خیران، اظهار کرد: انجمن مذکور از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و توسط کمک‌های خیران اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان آماده دریافت کمک‌های مردم در عید قربان است، افزود: این انجمن در روز عید قربان باز بوده و آماده دریافت گوشت‌های نذری است.

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان ادامه داد: گوشت‌های قربانی و نذری بین نیازمندان گیلان از آستارا تا چابکسر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به خیران آسایشگاه‌های رشت تصریح کرد: انسان عشق به کمک و همیاری را برای خود یک وظیفه اخلاقی و اجتماعی می‌داند و به حکم فطرت، عاشق خدمت و محبت به همنوعان است و می‌کوشد پیوسته آنها را یاری دهد.

رضوان‌پناه فعالیت انجمن مذکور در گیلان را از سال 72 عنوان کرد و ادامه داد: این انجمن اهداف بشر دوستانه را سر لوحه اقدام‌های خود قرار داد و اهداف آن حفظ و نگه‌داری از نیازمندترین قشر جامعه است.

وی وضعیت نامطلوب انجمن را دلیل قبول مسؤولیت مدیرعاملی آن دانست و ادامه داد: بنده محیطی افسرده و بدون وجوهات نقدی و برنامه و حتی بدون رسیدگی به بیماران را تحویل گرفتم که در شأن مردم گیلان نبود.

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه بیش از یک‌هزار نفر بیمار دیالیزی و کلیوی در استان هستند، خاطرنشان کرد: گیلان قطب درمان در کشور محسوب می‌شود و بسیاری از بیماران استان‌های همجوار و حتی باکو برای پیوند کلیه به گیلان می‌آیند.

وی فشار خون بالا و دیابت را دو عامل مهم در بروز بیماری کلیوی دانست و گفت: مردم نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارند.

رضوان‌پناه گیلان را دارای یک هزار و 600 بیمار دیالیزی و یک‌هزار و 500 بیمار پیوند کلیه عنوان کرد و افزود: در گیلان 217 دستگاه دیالیز وجود دارد که بیشتر آنها از جمله در بیمارستان رازی رشت فرسوده هستند.

وی با بیان اینکه نیاز به تجهیزات جدید و خرید دستگاه دیالیز است، یادآور شد: گیلان نیازمند 300 دستگاه جدید دیالیز بوده و از خیران می‌خواهیم در این زمینه انجمن را یاری دهند.

این مسؤول، رضوانشهر را فاقد دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی دانست و خاطرنشان کرد: خرید هر دستگاه دیالیز بین 55 تا 85 میلیون تومان هزینه دارد و امیدواریم شاهد مشارکت خیران در این زمینه باشیم.

وی بیش از 90 درصد خانواده‌های بیماران کلیوی را دارای زیر خط فقر خواند و خاطرنشان کرد: 330 نفر در گیلان در انتظار نوبت پیوند کلیه هستند که 95 درصد آنها از توان مالی خوبی برخوردار نیستند و کمک افراد خیر می‌تواند به این افراد زندگی دوباره ببخشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار