نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی با توجه به اینکه مشکل کشور این است که به قانون عمل نمی شود و در اقتصاد به مشکل برخورده ایم، گفت: همچنین به کیفیت لازم نتوانستیم قانون اساسی را در کشور پیاده کنیم.
کد خبر: ۲۹۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 07 September 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل، کارکنان و تعاونگران در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله اقتصاد به مثابه خون در بدن است و قوام بدن به خون و قوام جامعه به اقتصاد است.

 وی با بیان اینکه در زمان‌های مختلف، مردم انواع اقتصادها را تجربه کرده‌اند، گفت: از اقتصادهای افراطی سوسیالیستی و کمونیستی تا اقتصاد سرمایه‌داری‌های لیبرالی و افراطی غربی را مردم جهان تجربه کرده اند و در نهایت از این اقتصادها هیچ توفیقی حاصل نشد.

 
نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه باید فاصله ای که بین قانون و میدان عمل در برنامه اقتصادی کشور است برداشته شود، اظهار کرد: سوسیالیستی قانون خود را پیاده کرد و موفق هم شد اما با آن روحیه گرم احساس مالکیت را از جامعه گرفت و جواب آن هم فروپاشی کمونیست بود.

 آیت الله عبادی با توجه به اینکه لیبرال غربی هم قانون خود را پیاده کرد، افزود: اما لیبرال از جامعه سلب اختیار کرد و 99 درصد از ثروت لیبرال غربی در دست یک درصد از جمعیت است و زور زیاد هم ممکن است درد و رنج را نگه دارد اما عین فروپاشی است ولو اینکه اینکه ظاهر اسکلت آن باشد.

 
وی با بیان اینکه در قانون اساسی هم مالکیت دولتی و هم مالکیت شخصی و هم اقتصاد تعاونی مشخص شده است، تصریح کرد: اما مشکل جامعه این است که به قانون عمل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی با توجه به اینکه مشکل کشور این است که عمل نکردیم و در اقتصاد به مشکل برخورده ایم، اظهار داشت: به کیفیت لازم نتوانستیم قانون اساسی را در کشور پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به تعاون در یک سیاست با موفق و در یک سیاست با شکست رو به رو است، تصریح کرد: تا زمانی که یک سیستم کارآمد است مردم به آن اعتماد می کنند و مطمئن می شوند که این سیستم برای همیشه وجود دارد.

  نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی با تاکید بر اینکه اقتصاد مثل خون جامعه است، گفت: اگر اقتصاد یک جامعه دچار ضعف شود دیگر قدرت‌های آن جامعه نیز دچار ضعف می شود.

 وی خاطرنشان کرد: در این مقطع خاص که بعد جنگ اقتصادی سرنوشت ساز است باید سعی کنید تا تعاون توسعه پیدا کند که به اقتصاد جامعه کمک بسیاری می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار