فرمانده انتظامي استان مركزي؛
تابناک: فرمانده انتظامي استان شناخت و تعميق دقيق در جايگاه فريضه امربه معروف و نهي از منكر را لازمه سلامت فردي و اجتماعي يك جامعه خواند.
کد خبر: ۲۹۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 06 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، سردار كيومرث عزيزي در جمع آمرين به معروف و ناهيان از منکر فرماندهي انتظامي استان مركزي به نقش و جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در دين مبين اسلام اشاره كرد و گفت: اين فريضه الهي آثار ارزنده اي براي جامعه به همراه دارد به نحوي كه در آموزه هاي ديني، سلامت فرد و جامعه در گرو انجام امر به معروف و نهي از منكر ذكر شده است.

وي شناخت و تعميق جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه را مورد تاكيد قرار داد و افزود: اين فريضه الهي از مهم ترين وظايف انبياء و فرستادگان الهي بوده كه بعضا نسبت به آن در جامعه ما بي اعتنايي شده و كمتر مورد توجه قرار گرفته و گاها مهجور مانده است.

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه به آثار اجتماعي نهادينه شدن فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر اشاره داشت و گفت: اجراي احكام اسلامي،‌ عدالت اجتماعي، ‌سازندگي، استواري نظام اسلامي، امنيت، ‌خير و سلامتي، تضعيف جبهه نفاق، پاكيزگي فعاليت هاي اقتصادي و برنامه ريزي صحيح در راستاي مصلحت عمومي جامعه و طرد نااهلان از ارزنده ترين آثار اجتماعي است كه با توسعه اين فريضه الهي در جامعه نمود و بازتاب خواهد داشت.

سردار عزيزي به آثار فردي اين فريضه الهي نيز اشاره كرد و در بعد دنيوي، سلامتي دين و دنيا، نصرت الهي، كم نشدن عمر و روزي، نجات از بلاها و در بعد اخروي نيز خشنودي خدا، رستگاري، كسب ثواب، رهايي از دوزخ و وارد شدن در بهشت برين را از جمله اين آثار برشمرد.

سردار عزيزي اولين امرکننده به معروف و ناهي ازمنکر را خداوند متعال ياد كرد و گفت: خداي تعالي با فرستادن پيامبران الهي، ائمه اطهار و بزرگان دين، اولين امر كننده به معروف و ناهي از منكري است كه انسان را در نيل به سر منزل مقصود هدايت و بشارت مي دهد.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه به تبيين نحوه امر به معروف و نهي از منكر توسط يك فرد مسلمان پرداخت و با اشاره به نقش و تاثير نيروي انتظامي در نهادينه كردن اين فرهنگ در جامعه  خاطرنشان کرد:‌ با نقش و اهميتي كه نيروي انتظامي در نهادينه كردن بسياري از قواعد و هنجارها دارد، توجه به فرايند هاي ايجاد اين قواعد و هنجارها، توسط تك تك كاركنان انتظامي از اهميت بسياري برخوردار است كه بايستي به عنوان يك تكليف الهي نسبت به انجام آن احساس مسئوليت داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار