مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: ۲۹ هزار واحد مسکن روستایی در استان نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است.
کد خبر: ۲۹۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 05 September 2016
علی‌اصغر آسمانی مقدم در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی از چند سال پیش در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: تاکنون ۵۹ هزار از این واحدها مقاوم‌سازی شده‌اند.

آسمانی مقدم افزود: ۲۹ هزار واحد مسکونی روستایی از مصالح کم دوام برخوردار بوده و در برابر حوادث و بلایا مقاومت ندارند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن خراسان جنوبی، بیان کرد: در راستای حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه، تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد خمینی (ره) امضا کرده‌ایم.

آسمانی مقدم افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساخت منزل مسکونی از حمایت‌های بنیاد مسکن نیز بهره‌مند می‌شود.

وی اظهار کرد: در این راستا به روستاهای مرزی میزان ۲۰ میلیون تومان و دیگر مناطق روستایی نیز ۱۸ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه مسکن داده می‌شود.

ساخت ۷۲۸ واحد مسکونی توسط انجمن خیریه مسکن‌سازان

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل انجمن خیریه مسکن‌سازان در استان، اظهار کرد: این انجمن ۷۲۸ واحد مسکن را در دست ساخت دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ساخت ۵۴۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده و به افراد واجد شرایط تحویل داده شده است، گفت: ۱۵۴ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

آسمانی مقدم با اشاره به بروز حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و غیره در خراسان جنوبی، گفت: بازسازی منازل بعدازاین حوادث نیز از دیگر وظایف بنیاد مسکن است.

وی ادامه داد: تاکنون میزان ۴۸۲ هزار و ۹۴۹ میلیون ریال برای چهار هزار و ۱۸۹ واحد خسارت‌دیده در استان هزینه شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی پر حادثه است، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات، هر ۱۰ سال یک بار، زلزله‌ای مخرب در این استان رخ می‌دهد.

صدور بیش از ۶۲ هزار جلد سند مالکیت روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از مسکن‌های روستایی فاقد سند هستند، گفت: این املاک دارای قول‌نامه محلی بوده که ارزش برای ضمانت ندارد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تبدیل این قول‌نامه‌ها به سند مالکیت در دستور کار قرار گرفت، افزود: تاکنون ۶۲ هزار و ۲۵۲ جلد سند برای روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار صادر شده است.

آسمانی مقدم ادامه داد: این سندها در ۴۸۴ روستا و ۲۴ شهر در خراسان جنوبی صادرشده و افراد نیز دارای مدرک معتبر مالکیت زمین شدند.

وی تأمین مسکن برای زوج‌های تازه ازدواج و افراد نیازمند در روستاها را از دیگر وظایف بنیاد مسکن دانست و افزود: در این راستا تاکنون چهار هزار و ۳۴۰ هکتار زمین از مساحت روستاهای استان واگذار شد است.

آسمانی مقدم بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۲۰۰ قطعه زمین روستایی به افراد نیازمند واگذار شده است، گفت: به‌طورکلی از ابتدای اجرای طرح، ۱۴ هزار و ۶۷ قطعه زمین به نیازمندان واگذار شده است.

اجرای طرح بازنگری در ۱۲۱ روستای استان

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای طرح بازنگری روستای گردشگری از دیگر برنامه‌های این نهاد است، گفت: تاکنون طرح بازنگری در ۱۲۱ روستا و طرح  عمرانی در ۱۲۰ روستا انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای خراسان جنوبی، گفت: این طرح در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانواده انجام می‌شود.

آسمانی مقدم از وجود ۹۰۴ روستای بالای ۲۰ خانواده در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۸۹۸ روستا قابلیت تهیه طرح هادی را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار