مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال بدون اخذ ویزا هیچ کسی از کشور خارج نمی‌شود، افزود: حتما کسانی که بدنبال خروج از کشور هستند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.
کد خبر: ۲۸۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 01 September 2016
ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه حج و زیارت خراسان جنوبی امسال در جشنواره شهید رجایی رتبه اول کشور را کسب کرد، اظهار داشت: یک سری شاخص های عمومی و اختصاصی مد نظر تصمیم گیرندگان بود که با توجه به آنها خراسان جنوبی رتبه اول را کسب کرد.

 وی با اشاره به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان بیشترین اعزام زائر به عتبات عالیات از خراسان جنوبی بوده است، گفت: یکی از دلائل این موفقیت همین مردم عاشق و مشتاق اهل بیت(علیه السلام) هستند که به سفر زیارتی کربلا و نجف اعزام می‌شوند.

 مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر هر هفته دو پرواز، زائران خراسان جنوبی را به کشور عراق منتقل می کند، افزود: همچینین هفته ای بیش از 10 حرکت زمینی از خراسان جنوبی به عراق داریم.

 نوفرستی گفت: علاوه بر اینها نیروهای آشپز خراسان جنوبی هم در عتبات و عالیات مستقر هستند و برای کل زائران ایرانی غذا طبخ می کنند.
 
وی با بیان اینکه تا 7 شهریور حدود 870 نفر در قالب 73 گروه برای اربعین ثبت نام کردند، گفت: امسال مسئولیت ستاد اربعین را به وزارت کشور دادند و مرز را آنها تعیین می کنند و این برای ما و زائران دغدغه هایی را ایجاد کرده که ما اعتراض هم کردیم و نامه زدیم که مرز زائران خراسان جنوبی باید مهران باشد، اما تاکنون اقدامی نشده و همچنان مرز خروجی زائران ما در اربعین، چزابه تعیین شده است.
 
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز چزابه مسیر را برای زائران خراسان جنوبی سخت و دورتر می‌کند، گفت: امکانات مرز چزابه نسبت به مهران کمتر است.
 
نوفرستی با بیان اینکه سال قبل 12 هزار نفر در استان به صورت رسمی از حج و زیارت ویزا گرفتند و به زیارت رفتند، افزود: سامانه سماح امسال ارتقاء پیدا کرده و زائران لازم نیست برای اخذ ویزا دلار بخرند بلکه اینترنتی می‌توان نبلغ ویزا را پرداخت کرد، علاوه بر این بیمه هم در سامانه انجام می‌شود.

 وی افزود: اگر دستگاههای همکار با ما مانند بانک‌ها و وزارت خارجه تلاش کنند که به سامانه بپیوندند تمام مشکلات زائران در تمام بخش‌ها حل خواهد شد.

 مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال بدون اخذ ویزا هیچ کسی از کشور خارج نمی‌شود، افزود: حتما کسانی که بدنبال خروج از کشور هستند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

 وی گفت: امسال ستاد اربعین به جد دنبال این است که کسی بدون دریافت ویزا به استان‌های غربی کشور مراجعه نکند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار