شهر بابل امروز یکشنبه همزمان با تشییع پیکر اسطوره سینمای ایران در تهران با بنرهای حاوی تصویری بهار نارنجی از هنرمند رشید سینمای کشور خداحافظی کرد.
کد خبر: ۲۸۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 28 August 2016

به گزارش تابناک مازندران، مردم بابل در روزی که پیکر داود رشیدی اسطوره سینمای ایران بر روی دستان هزاران نفر جمعیت سوگوار در تهران تشییع می شد ، شهرشان را با تصویر بهارنارنجی این هنرمند تزئین کردند.

 بدرقه اسطوره سینمای ایران با بهارنارنج مازندران در بابل+عکس
 مرگ این پیشکسوت سینمای ایران اگر چه برای همه ایرانیان غمناک بود ، ولی برای بابلی ها تاثر بیشتری را به همراه داشت ، تاثری مضاعف از غیبت مردی که تا زنده بود هیچگاه زادگاهش را فراموش نکرد.
 
 
شهر بابل امروز یکشنبه همزمان با تشییع پیکر اسطوره سینمای ایران در تهران با بنرهای حاوی تصویری بهار نارنجی از هنرمند رشید سینمای کشور خداحافظی کرد.
 
 
این بنرها را شهرداری بابل طراحی و در تمامی نقاط شهر نصب کرد و همراه با آن اطلاعیه تسلیت امام جمعه بابل هم علاوه بر فضای عمومی ، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شد.
 
 
داود رشیدی از جمله هنرمندانی مازندرانی بود که هیچگاه زادگاهش را فراموش نکرد و به بهانه های مختلف از جمله شرکت در برنامه های خیرخواهانه و فرهنگی - هنری شهرستان بابل به این استان سفر می کرد.
 
 
این هنرمند پیشکسوت کشور که روز پنجم شهریور ماه جاری در سن 83 سالگی به دیار باقی شتافت در طول عمرش هر بار که خودش را معرفی می کرد ، به مازندرانی و بابلی بودنش افتخار می کرد.
 
 

رشیدی که سال 1390 به عنوان مشاهیر مازندران در محمود آباد مورد تجلیل قرار گرفت ، از خاندان حائری مازندرانی است.

پدرش عبدالامیر رشیدی ، سفیر ایران در افغانستان و تونس و مدتی نیز کاردار ایران در لهستان بود و پدر بزرگش نیز شیخ محمد حائری مازندرانی معروف به ابن الشیخ ، روحانی مشروطه خواه و جدش زین العابدین حائری مازندرانی از علمای کربلا بود.
 
 

داود رشیدی فارغ التحصل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو بود که در سال 1343 به تهران بازگشت و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد و سپس گروه تئاتر امروز را پایه گذاری کرد که هنرپیشگانی همچون پرویز فنی زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستگو، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند و سوسن تسلیمی به عضویت این گروه درآمدند.

وی از سال 1350 با فیلم سینمایی ' فرار از تله ' وارد عرصه بازیگری سینما شد و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما ، تلویزیون و تئاتر ، به عنوان تهیه کننده هم در سینما فعالیت داشت .
 
 

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم داود رشیدی امروز یکشنبه در تالار وحدت تهران به سمت بهشت زهرا با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون ایران برگزار شد.

 
 
ایرنا
 
برچسب ها: داود رشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار