سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی جزئیات انتشار دفترچه های پذیرش دانشجو در دروه های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۸۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 23 August 2016
سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی جزئیات انتشار دفترچه های پذیرش دانشجو در دروه های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر بهزاد بهرامی نسب در نشست خبری با بیان اینکه دفترچه پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی اوایل هفته آینده از سوی سازمان سنجش منتشر می شود، افزود: در مقطع کاردانی این دانشگاه در 361 رشته و 6 هزار و 303 رشته محل پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی افزود: پذیرش دانشجو این دانشگاه در دوره های کاردانی در 4 گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر صورت می گیرد.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: همچنین دفترچه های پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی این دانشگاه نیز دو هفته آینده از سوی سازمان سنجش منتشر می شود.

بهرامی نسب خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی این دانشگاه از طریق معدل دیپلم، نوع دیپلم، وضعیت اشتغال، وضعیت بومی افراد و سهیمه ایثارگری صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی این دانشگاه نیز براساس نوع مدرک کاردانی، معدل دوره کاردانی، وضعیت اشتغال و سهمیه ایثارگری انجام می شود.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: برای سال تحصیلی جدید در 260 رشته و 4 هزار و 57 کد رشته محل پذیرش دانشجوی کارشناسی خواهیم داشت.

بهرامی نسب گفت: متقاضیان پذیرش در این دانشگاه برای دوره های کاردانی امکان انتخاب 30 کد رشته محل و برای دوره های کارشناسی امکان انتخاب 20 کد رشته محل را خواهند داشت.

وی افزود: داوطلبانی که تا 31 شهریورماه فارغ التحصیل شوند می توانند برای دوره های مهر و بهمن ماه این دانشگاه اقدام کنند اما داوطلبانی که مدارک فارغ التحصیلی آنها در تاریخ 31 بهمن ماه تدوین می شود تنها قادر به ثبت نام در دروه های بهمن ماه این دانشگاه خواهند بود.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه 795 هزار نفر تعیین شده است.

بهرامی نسب اضافه کرد: در دانشگاه 2 هزار کد رشته محل جدید مصوب شد که در دفترچه های پذیرش منتشر شده اند.

وی گفت: رتبه بندی مراکز این دانشگاه هنوز کامل نشده و در مدیریت جدید به دنبال سطح بندی مراکز هستیم و تا کنون 3 مرحله خودارزیابی توسط مراکز، راستی آزمایی توسط مؤسسات و راستی آزمایی واحدهای استانی انجام شده است.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: پس از نهایی شدن سطح بندی مراکز دانشگاه برنامه داریم تا حمایت های تشویقی از مراکز انجام دهیم.

بهرامی نسب با بیان اینکه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی از سوی 4 مرجع ارزیابی می شوند، خاطرنشان کرد: مراکز این دانشگاه از سوی واحدهای استانی، مرکز نظارت دانشگاه، موسسات و دستگاه های متقاضی دوره ها و دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اشاره به توسعه روابط بین الملل این دانشگاه گفت: هیات های بین المللی مختلفی از دانشگاه بازدید کرده اند و اکنون دانشگاه جامع عضو چند اتحادیه بزرگ دانشگاهی هستند.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: برخی از مراکز استانی این دانشگاه نیز به حوزه توسعه روابط بین المللی وارد شدند و مراکز این دانشگاه در ایلام، کردستان، بوشهر و خوزستان جهت پذیرش دانشجو بین المللی اقدامات اولیه را انجام داده‌اند.

بهرامی نسب گفت: یکی از مراکز دانشگاه در تهران نیز اقدام به ارتباط با مراکز آموزشی کشور آلمان کرده است و قرار است تبادل استاد و دانشجو در این مرکز با کشور آلمان صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه دارای 50 هزار مدرس بوده است که با انجام پالایش‌های مورد نظر دانشگاه، کد مدرسی حدود 15 هزار مدرس این دانشگاه که غیرفعال بوده و یا در رشته های غیر مرتبط با مدرک تحصیلی خود تدریس می‌کرده‌اند، حذف شده است.

سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: دوره های مهارت افزایی مدرسین در دانشگاه درحال انجام است و  آموزش های مهارتی تخصصی نیز به مدرسین این افراد ارائه خواهد شد.

بهرامی نسب گفت: سامانه امور مدرسان این دانشگاه درحال حاضر مسدود است چرا که درحال ارزیابی فعالیت مدرسان دانشگاه هستیم تا در صورت تدوین دوره‌های جدید و کمبود مدرس با اعلام واحدهای استانی سامانه برای انجام مراحل ثبت نام کد مدرسی مجددا فعال شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار