آمار فوت‌شدگان سوانح جاده ای استان بسیار نگران کننده است
نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف: علیرغم پیگیری‌های فراوان نمایندگان مجلس و مسئولان استانی، هنوز وعده‌های دولت در زمینه احداث بزرگراه و زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی عملیاتی نشده است/ ما منکر خدمات دولت نیستیم، اما ...
کد خبر: ۲۸۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 21 August 2016

نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار فوت‌شدگان سوانح جاده ای استان بسیار نگران کننده است، گفت: امیدوارم رئیس جمهور، معاون اول ایشان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر راه و شهرسازی کمی نسبت به آمارهای کشته‌شدگان تصادفات و سوانح در خراسان جنوبی تأمل کنند.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در دیدار با سرپرست سازمان پزشکی قانونی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رسالت این سازمان بسیار مهم و خطیر است، گفت: از فعالیت‌ها و تلاش‌های مجموعه پزشکان و کارکنان پزشکی استان که با حداقل امکانات مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی دارم درخواست‌های سازمان پزشکی قانونی استان را در تهران پیگیری نمایم، اظهارداشت: این سازمان از مشاغل بسیار سختی است که با روح و روان انسان سر و کار دارد و گاه آسیب روحی نیز به همراه دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه خراسان جنوبی در حوزه میزان تلفات جاده‌ای طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی استان در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، اذعان داشت: جای تأسف و گلایه است که علیرغم پیگیری‌های فراوان نمایندگان مجلس و مسئولان استانی، هنوز وعده‌های دولت در زمینه احداث بزرگراه و زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی عملیاتی نشده است.

حجت الاسلام عبادی با گلایه از عدم تحقق وعده‌های آقای نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پروژه‌های خراسان جنوبی، گفت: بعضا شاهدیم که بهانه برای عدم تخصیص اعتبارات را پایین آمدن قیمت نفت عنوان می‌کنند که عرض ما این است که همانطوری که برای برخی از ذخایر انقلاب پرداخت‌های(حقوق‌های) نجومی دارید، نصف آن را به مردم اختصاص بدهید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس یادآور شد: ما منکر خدمات دولت نیستیم، اما آمارها نشان می‌دهد که خراسان جنوبی رتبه سوم در زمینه تعداد فوت‌شدگان جاده‌ای را دارد و در این زمینه مردم از دولت نارضایتی فراوانی دارند.

نماینده مرکز استان در مجلس: از حقوق‌های نجومی، نصف آن را صرف رفاه مردم کنید 

طفی جعفرزاده سرپرست سازمان پزشکی قانونی خراسان جنوبی در ابتدای این دیدار طی گزارشی جامع به فعالیت‌های این سازمان در استان اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف سازمان مواجه هستیم و تقریبا یک-سوم چارت اداره نیرو داریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر خراسان جنوبی طبق آمار در بخش معاینات 29، در بخش مراجعین تصادفات رتبه 14 و در بخش فوت شدگان تصادفات نیز رتبه سوم کشور را دارا است.

سرپرست سازمان پزشکی قانونی استان اذعان داشت: بالای 55 درصد فوتی‌های خراسان جنوبی ناشی از تصادفات است

جعفرزاده با اشاره به اینکه فعالیت‌های این سازمان به صورت 24 ساعته است، گفت: در حال حاضر آزمایشگاه پزشکی قانونی فعال و تمام نمونه‌ها در استان بررسی می‌شود.

وی به پروژه احداث ساختمان اداری پزشکی قانونی در بیرجند اشاره کرد و اظهارداشت: کلنگ احداث این پروژه در سال 91 به زمین زده شده است و هم اکنون ساختمان آن تکمیل و برای تجهیز بخش‌های مختلف فنی و آزمایشگاهی آن به یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز به این پروژه 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است که پیگیری تخصیص آن هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار