مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت خیرین مدرسه ساز در استان یزد گفت: ما در سال ۹۵ میانگین هر ماه یک و نیم مدرسه ایجاد می کنیم.
کد خبر: ۲۷۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 07 August 2016
به گزارش تابناک یزد،احمد شیرزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد از لحاظ پتانسیل دانش اموزی بسیار قوی است به نحوی که کسب مقام در کنکور و همایش های علمی این را نشان داده است.

 

وی افزود: از طرح های موفق در سال گذشته طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه بود که در 600 مدرسه و با مشارکت 30 درصد دانش آموزان استان یزد برگزار شد و طرحی موفق و با نشاط در سطح استان یزد و کشور بود و در آن از نهادهای درونی مدرسه و بیرون مدرسه استفاده شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: طرح سنجش از دیگر طرح های ما بود که با تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی یزد در 700 مدرسه استان یزد افزایش پیدا خواهد کرد.

 

شیرزاد تصریح کرد: طرح سنجش نوآموزان نیز از طرح هایی بود که نزدیک به 22 هزار نفر از دانش آموزان اول ابتدایی در حال سنجش هستند که تاکنون 16 هزار نفر سنجش شده اند.

 

وی ادامه داد: جشنواره الگوی برتر، مسابقات نماز و عترت و کسب رتبه اول تا سوم کشور، کسب 5 مدال رنگارنگ توسط دانش آموزان استان یزد در المپیاد خوارزمی، کسب 19 مقام برتر کشوری در مسبقات قرآن، کسب رتبه برتر دانش اموزان در پرسش مهر از جمله طرح ها و مقام هایی بود که در سال جاری کسب کردیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: کسب رتبه اول امتحانات نهایی در خرداد 95، از موفقیت های ما بود که با تلاش معلمان و دانش آموزان انجام شد.

 

شیرزاد گفت: خیر مدرسه یار از دیگر برنامه های ما است که با توجه به کمبود سرانه این خیرین مدرسه یار بتوانند به مدیران کمک کنند تا کمک به مدیران آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

وی افزود: اگرچه وضعیت اقتصادی کشور با مشکل روبرو است اما با همت مجمع خیرین در استان یزد ما امسال تا پایان سال هر ماه یک و نیم مدرسه را قرار است به آموزش و پرورش دهیم که قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: پیشبینی می شود که در سال جاری بیش از 207 هزار دانش آموز در یک هزار و 480 مدرسه و هشت هزار و 708 کلاس ثبت نام کنند و در حوزه پیش دبستانی نیز 16 هزار و 93 نفر نو آموز در 355 مرکز غیر دولتی ثبت نام کنند.

 

 

رادمنش ادامه داد:  1480 مدرسه داریم که 8 هزار و 707 کلاس و هفت هزار و 200 دانش آموز داریم اما الان در بخش مسکن مهر 60 مدرسه کمبود داریم که امیدواریم خیرین در این بخش بیشتر وارد شوند.

 

محمدعلی خواجه‌رضایی، مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ‌ساز استان یزدگفت: 35 درصد مدارس استان با مشارکت خیرین استان ایجاد شده است و برنامه بلند مدت داریم که حدود 300 مدرسه و سه هزار کلاس درس با حدود پنج هزار میلیارد ریال بسازیم.

 

محمد حسین رادمنش، معاون آموزش ابتدایی نیز در این نشست گفت: تعداد 11 هزار و 245 دانش آموز اتباع در مدارس یزد هستند که اول تا ششم، هشت هزار و 508 نفر، متوسطه اول تعداد یک هزار 739 نفر و دوره متوسطه دوم تعداد 998 دانش آموز داریم که از این تعداد 6 هزار و 218 پسر و پنج هزار 27 نفر دختر هستند.

 

وی افزود: افرادی که مدرک هویتی ندارند نیز پوشش تحصیلی دارند و یک هزار 846 نفر ثبت نام کردند که شاید یک هزار و 500 نفر بخواهند وارد سیستم آموزش و پرورش شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: ما 28 مدرسه خاص اتباع داریم که تحصیل انجام می شود.

 

رادمنش بیان کرد: بعد از سیستان و بلوچستان، استان یزد بیشترین رتبه رشد دانش آموزان داشته است.

 

علی سرداری، معاون پرورشی آموزش و پرورش یزد نیز در این نشست گفت: تمامی تشکل های دانش آموزی در استان یزد فعال هستند و حمایت درونی و حمایت بیرونی از آنها انجام می شود و بسیج و هلال احمر و انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی فعالیت دارند و کمیته ای برای هماهنگی برنامه های تشکل های دانش آموزی نیز داریم.

 

وی افزود: در بخش سلامت روان نیز حوزه پرورشی فعالیت هایی داشته است که بر اساس برنامه های مدون در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و مهارتهای اجتماعی فعالیت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار