یک مستند ساز ایلامی گفت:تصمیم گرفته ام تا با تمام توانم وجود تعداد بیشتری از یوز را در بزرگترین پارک ملی ایران اثبات کنم که مستند تنهاوش ماحصل این جستجوی شش ساله در مساحتی به بزرگی کشور سوییس است.
کد خبر: ۲۷۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹ 02 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فتح الله امیری گفت: فیلم مستند تنهاوش به عنوان مستندی که به وضعیت زندگی یوز ایرانی در پارک ملی کویر پرداخته است در بخش مسابقه جشنواره حیات وحش VASSA فنلاند ارائه می شود.

وی افزود: از سال 1388 با تلاش پروژه بین المللی یوزپلنگ آسیایی، انجمن یوزپلنگ ایرانی و انجمن طرح سرزمین، تحقیقاتی برای برآورد جمعیت یوز آسیایی در پارک ملی شکل گرفت که با وجود تلاش فراوان و نصب تعداد زیادی دوربین تله ای تنها یک یوز نر ثبت شد.

این مستند ساز ایلامی ادامه داد: بعد از این موضوع که برای وی به عنوان یک مستند ساز حیات وحش خوشایند نبوده ، تصمیم گرفتم تا با تمام توانم وجود تعداد بیشتری از یوز را در بزرگترین پارک ملی ایران اثبات کنم که مستند تنهاوش ماحصل این جستجوی شش ساله در مساحتی به بزرگی کشور سوییس است.

وی افزود: این جشنواره دوسالانه چهارده سال است که در غرب فنلاند فعالیت می کند و میزبان فیلم های علمی و حیات وحش از سراسر دنیاست.

وی با بیان اینکه جشنواره VASSA در منطقه اسکاندیناوی در نوع خود منحصربفرد است، یادآور شد: این جشنواره از 28 سپتامبر تا 2 اکتبر 2016 (5 تا 11 مهر 1395) در فنلاند برگزار می شود.

امیری تاکنون با ساخت مستندهای متعددی چون حیات دررگ های سرد و در جستجوی پلنگ ایرانی جوایز و موفقیت های زیادی را به عنوان یک مستندساز ایلامی به ارمغان آورده است. یوزپلنگ آسیایی که به یوز ایرانی موسوم و نامبردار است هم اکنون در شرایط انقراض قرار دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار