معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منابع استاندار خراسان رضوی از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در سال 95 در پروژه‌ فولاد خراسان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 21 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد مهدی مروج‌الشریعه در حاشیه‌ جلسه‌ ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار كرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از محل صندوق توسعه ملی 377 میلیون دلار برای پنج پروژه اقتصادی و تولیدی استان با محوریت بخش خصوصی تصویب و به بانک عامل ابلاغ شده است.

وی با اشاره به طرح تأمین منابع مالی بنگاه‌های بزرگ استان، از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در سال 95 در پروژه‌ فولاد خراسان خبر داد و افزود: بانک ملت 100 میلیارد تومان تسهیلات، برای تولید گندله فولاد و بانک تجارت 150 میلیارد تومان تسهیلات به منظور پروژه تولید کنسانتره مربوط به فولاد خراسان در سنگان خواف اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منابع استاندار خراسان رضوی گفت: برای فاز نخست پروژه برقی کردن قطار مشهد-تهران در حدفاصل مشهد-نیشابور 400 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 100 میلیون یورو اعتبارات ارزی برای خرید لوکوموتیو نیز در نظر گرفته شده است.

مروج‌الشریعه ادامه داد: برای طرح توسعه نیروگاه‌های فردوسی 400 میلیارد تومان، راشد تربت حیدریه 100 میلیارد تومان و نیروگاه 50 مگاباتی بادی نشتیفان خواف که کل سرمایه‌گذاری آن 90 میلیون یورو است 70 درصد تسهیلات از بانک‌های استان درخواست شده است.

وی گفت: طی سال گذشته و برای نخستین بار هزار و 300 میلیارد تومان ماشین‌آلات صنعتی با منابع بخش خصوصی وارد استان شد که مشابه داخلی نداشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منابع استاندار خراسان رضوی چشم‌انداز توسعه در سال جاری را روشن و مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم باید با همکاری و همدلی در این مسیر ایفای نقش کنند.

اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار