فرماندار تایباد از برنامه‌ریزی برای عرضه سوخت با قیمت بین‌المللی به کامیون‌های عبوری ایرانی و افغانستانی در مرز دوغارون خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 14 July 2016
به گزارش تابناك رضوي حسین شرافتی‌راد در بازدید مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی و تنی چند از تجار ایرانی از مرز دوغارون و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، مذاکراتی درباره همکاری‌های مشترک در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه مرزی بین طرفین به انجام رسید.

فرماندار شهرستان تایباد در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک و ظرفیت بکر شهرستان تایباد در منطقه مرز دوغارون، گفت: تهدیداتی که در مرز دوغارون برای منطقه و کشورمان وجود دارد را می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق به فرصت‌های بی‌بدیل و پرمنفعت مبدل ساخت.

شرافتی با بیان اینکه درآمد کشور افغانستان از مرز دوغارون 52 درصد است، اظهار كرد: جذب سرمایه، افزایش صادرات و ایجاد اشتغال از اولویت‌ها و اهداف مهم فرمانداری تایباد و استانداری خراسان رضوی در مرز دوغارون است که زیرساخت‌ها و اقدامات مهمی در این ارتباط صورت پذیرفته است.

وی به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کالاهای صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی کریدور مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، امکان حضور تجار و مردم کشور دوست و همسایه افغانستان برای تهیه کالاهای مورد نیاز و تردد بدون ویزا مهیا می‌شود که با همراهی و تعامل استانداری خراسان رضوی این مهم می‌تواند زمینه ساز رشد و توسعه همه جانبه منطقه و بالطبع رونق اقتصادی شهرستان، استان و حتی کشور را فراهم سازد.

شرافتی گفت: اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در تمامی امور و برنامه‌های شهرستان لحاظ شده که این امر می‌تواند در سرعت بخشیدن به رشد و توسعه منطقه کمک شایانی نماید.

وی احداث هتل و بیمارستان را از دیگر فعالیت‌هایی برشمرد که در این منطقه در حال انجام است و بیان داشت: با همکاری مدیریت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون محل مناسبی برای ایجاد این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و زیرساخت‌های لازم در آن در شرایط مساعدی قرار دارد.

شرافتی به جایگاه سوخت در حال احداث سازمان همیاری شهردار‌ی‌های استان در مرز دوغارون اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با اجرای تاسسیات زیرساختی این جایگاه، شاهد حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه هستیم و پیش بینی می‌شود با انجام کابل کشی‌ها، نصب نازل‌ها و محوطه سازی این پروژه در شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای عرضه سوخت با قیمت بین‌المللی به کامیون‌های عبوری ایرانی و افغانستانی در این جایگاه، خاطر‌نشان کرد: قطعاً این جایگاه سوخت کمک شایانی به جلوگیری خروج ارز از کشور، قاچاق سوخت از مرزهای استان و ارائه خدمات مطلوب سوختگیری به خودروهای سنگین عبوری خواهد کرد که کاهش 75 درصدی قاچاق سوخت از دستاوردهای اقداماتی از این قبیل و همچنین اجرای مصوبه فروش سوخت توسط مرزنشینان است.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار