مدیر جهاد کشاورزی خوی خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: پیش‌بینی می‌شود 11 هزار و 500 تن عسل در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۲۵۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 05 July 2016
مهران زینال‌زاده در گفت وگو با خبرنگار تابناک (آذربایجان غربی) با بیان این مطلب اظهار کرد: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح شهرستان 14 مرکز خرید گندم درنظر گرفته شده است.
زینال زاده خوی تصریح کرد: سال گذشته 26 هزار تن گندم از اراضی آبی و دیم این شهرستان برداشت شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 24 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است افزود: با توجه به تحویل به موقع نهاده‌ها در زمان کاشت، کیفیت محصول گندم شهرستان خوی امسال بسیار خوب و مطلوب است.
زینال‌زاده اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب و مناسبی که امسال شاهد بودیم پیش‌بینی می‌شود 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از اراضی آبی و دیم شهرستان خوی برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به برداشت نخود از اراضی آبی و دیم این منطقه، گفت: سال گذشته یک هزار تن نخود از اراضی آبی و دیم شهرستان برداشت شده است.
وی با اشاره به تولید عسل در شهرستان خوی، اظهار داشت: طی سال گذشته 10 هزار 500 تن عسل در این شهرستان برداشت شده است.
این مسئول با اشاره به تنوع گیاهی، مراتع سرسبز و گیاهان شهدزا، تصریح کرد: وجود 360 هزار کلنی مدرن در شهرستان خوی و 8 هزار کلنی بومی و سنتی از جمله عوامل موثر در افزایش میزان تولید عسل در این شهرستان است.
زینال‌زاده با بیان اینکه شهرستان خوی به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید عسل در استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود 11 هزار و 500 تن عسل در این شهرستان تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی خوی اعلام کرد: عسل تولیدی شهرستان خوی به دلیل کیفیت بالایی که دارد به سایر استان‌های همجوار و کشورهای همسایه صادر می‌شود که باعث افزایش اشتغال‌زایی هر چه بیشتر در این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار